همه‌ی ما هر از گاهی دچار اضطراب می‌شویم اما اضطراب مزمن عوارض زیادی را برای بدن دارد، انرژی را می‌مکد و بدن را به حالت اضطراب دائم فرو می‌برد. آثار اضطراب با عدم فعالیت‌های بدنی دو چندان می‌شود یعنی تنش در عضلات بیشتر می‌شود، تنگی نفس به وجود می‌آید و ذهن از هجوم افکار و احساساتی که اضطراب را تغذیه می‌کنند رنگ آسایش را نمی‌بیند.

یوگا کمک می‌کند به نیروی درون دست پیدا کنیم. همین نیرو است که به ما کمک می‌کند با تر‌س‌ها، سرخوردگی‌ها و چالش‌های زندگی روزمره روبرو شویم. یوگا اضطراب را در بدن و ذهن کاهش می‌دهد و این کار با به دست آوردن مهارت‌های مقابله‌ای از طریق ورزش، تنفس و مدیتیشن صورت می‌گیرد. چند حرکت یوگا به ویژه قبل از مدیتیشن به تنظیم تنفس و آرامش بدن کمک می‌کند. یوگا تنش میان عضلات را از بین می‌برد و خون و اکسیژن تازه و مواد مغذی را به بخش‌های مختلف بدن و مغز می‌رساند و باعث افزایش حس تندرستی می‌شود. حرکاتی که در یوگا تمام قسمت‌های بدن را درگیر می‌کند مثل حرکت «سلام بر خورشید» بسیار موثرند چون باعث می‌شوند که نفس‌‌ها عمیق‌تر و موزون‌تر شوند. می‌توان در برخی از حرکات یوگا تغییرات جزئی ایجاد کرد تا در دفتر کار روی صندلی امکان انجام دادن‌‎شان وجود داشته باشد.

برای کسانی که اضطراب دارند تکنیک‌های تنفسی بسیار ضروری است. وقتی این تکنیک‌ها را یاد گرفتید می‌توانید آن‌ها را در هر جایی و هر زمانی به کار بگیرید تا از حمله‌ی اضطراب در امان بمانید، ذهن را آرام کنید تا بتوانید با شرایط سخت روبرو شوید. اگر یاد بگیرید روی صدای دم و باز دم تمرکز کنید به شما کمک می‌کند تا توجه خود را از احساسات اضطراب به سمت احساسات آرامش بخش بکشانید. 

تمرین روزانه‌ی آرامش و مدیتیشن حتی به مدت چند دقیقه در روز می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. یوگا و آموزش روزانه‌ی تمرکز ذهن بر روی حالت سکون به شما یاد می‌دهد که چگونه ذهن خود را در شرایط نامساعد آرام کنید. مدیتیشن و یوگا شما را با داشته‌های درونی‌تان مرتبط می‌کند و این به معنای اتکای کمتر به دارو، خودآگاهی بیشتر و یک زندگی شادتر و پرمحتواتر است.