یکی از مزیت‌های استفاده از نرم افزار توسط ترخیص کاران در امور مربوط به ترخیص کالا این است که می‌توان پشت پرده‌ی این کار را دید. پس از مدتی گرایشات را می‌شناسید و متوجه می‌شوید برای موفقیت در بازار ترخیص کالا باید چه کار کنید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با نکاتی برای موفقیت در بازار ترخیص کالا آشنا کنیم.


انتخاب بازار جاویژه

انتخاب بازار جاویژه به شما اجازه می‌دهد که در حیطه‌ی خاصی تخصص پیدا کنید که رقبای شما از آن بی‌بهره‌اند. بازار جاویژه می‌تواند صنعت خاصی مثل خودرو یا پوشاک، یک منطقه‌ی جغرافیایی مثل یک بندر خاص یا مرزی، نوع خاصی از حمل و نقل مثل دریایی یا هوایی، یا ارائه یک خدمت خاص مثل روابط قوی با مشتریان و هزینه‌های کمتر باشد.

گستره‌ی کاری هم می‌تواند یک جاویژه باشد. مشتریان می‌توانند یک سری خدمات را از ترخیص کاران کوچک در حوزه ترخیص کالا دریافت کنند  که امکان دریافت همان خدمات را از ترخیص کاران بزرگ نداشته باشند. ترخیص کاران کوچک هنگام کار با مشتریان باید این نکته را در ذهن داشته باشند.


تمایز بین خدمات

این می‌تواند شامل هر چیز در روند ترخیص کالا باشد از ردگیری اطلاعات ضروری برای جاویژه گرفته تا افزودن صورت حساب‌ها و حساب‌رسی‌های خاص به خدمات و ارائه خدمات مفید برای جاویژه مانند انبارداری یا تحویل کالا که صرفا وظیفه‌ی ترخیص کار در روند ترخیص کالا نیست. ترخیص کاران می‌توانند خدمات اضافی زیادی را ارائه دهند اما معمولا واردکنندگان آن‌ها را  خدمات اضافی در نظر می‌گیرند که تمایلی به پرداخت هزینه‌ی اضافی برای آن‌ها ندارند. ترخیص کاران برای موفقیت در حوزه ترخیص کالا باید سعی کنند با تمرکز بر روی جاویژه‌های خود بین خدمات‌شان تمایز قائل می‌شوند. 


برای خودکار کردن و اعمال تنظیمات از نرم‌افزارهای ترخیص کالا استفاده کنید.

خودکار کردن و اعمال تنظیمات

ترخیص کاران در فرایند ترخیص کالا ناچارند با استفاده از تکنولوژی، جاویژه و تمایز خود را حفظ کنند. در فرایند ترخیص کالا این می‌تواند شامل هر چیزی باشد از تبادل داده‌های الکترونیکی گرفته تا پیغام خودکار، دریافت هشدار ایمیل‌های اشخاص ثالث و فرستادن صورت‌ حساب‌ها، اسناد و گزارشات تنظیم شده به صورت خودکار برای مشتریان. هوش مصنوعی در ترخیص کالا می‌تواند به شما کمک کند محموله‌هایی که در معرض خطر کسری هستند شناسایی کنید. حتی سیستم‌هایی در حوزه نرم‌افزار ترخیص کالا وجود دارند که از الگوهای موجود در داده‌های ورودی استفاده می‌کند و بار دیگر که از همان ورودی استفاده می‌کنید پیشنهاداتی به شما می‌کنند.

یکی از بزرگ‌ترین بازگشت‌های سرمایه که می‌توانید از نرم‌افزار ترخیص کالا بگیرید این است که سالی یک بار از ارائه دهنده‌ی خدمات بخواهید سلامت نرم‌افزار ترخیص کالا را بررسی کند. با یک روز مشاوره می‌توانید از نرم‌افزار ترخیص کالا خود 20% بهره‌وری بیشتر داشته باشید. چه از آن استفاده کنید و چه نکنید، شما برای این بهره‌وری پول می‌پردازید و گاهی اوقات تمام کاری که باید بکنید این است که تنظیمات نرم‌افزار ترخیص کالا را تغییر داده و یک الگو یا گردش کار جدید ایجاد کنید تا آن را بیابید.

اختلاف قابلیت بین یک نرم افزار خوب و یک نرم افزار بد ترخیص کالا بسیار زیاد است و تفاوت میان یک ترخیص کار که گردش کار خود را خودکار کرده است و یک ترخیص کار دیگر که این کار را انجام نداده حتی بیشتر هم است. همیشه راهی برای بهتر کار کردن در روند ترخیص کالا وجود دارد.


منبع : Globaltrademag