فرض کنیم می دانید برای جلسه ی کاری بعدی یا معرفی محصولات تان باید هدایای تبلیغاتی تدارک ببینید، اما بهترین هدایای تبلیغاتی کدامند؟ چه محصولی را باید انتخاب کنید؟ در ادامه نکاتی را از نظر خواهید گذراند که به شما کمک می کنند بهترین هدایای تبلیغاتی را برای برند خود در نظر بگیرید. اگر این نکات را آویزه ی گوش تان کنید، کارتان در این زمینه بسیار ساده تر خواهد شد.

به فکر دریافت کننده ی آن باشید
در دل هر حرکت بازاریابی، درکی از مشتری نهفته است. شما باید بدانید مشتری یا مخاطب هدف تان زن است یا مرد، سنش چقدر است، درآمدش چقدر است، علایقش چیست، شغلش چیست یا حتی این که تا چه حد می تواند از فروشنده ای مثل شما خرید کند. تمام این ها می توانند برای تان انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی را ساده تر کنند.

به فکر موقعیت مورد نظر باشید
به این فکر کنید که این هدایای تبلیغاتی برای تبلیغ چه چیزی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و بعد به فکر این باشید که چه هدیه ای مناسب این موقعیت است. به عنوان مثال، برای مجامع یا نمایشگاه های اداری، کیف هدیه ای عالی است. مشتریان می توانند اسناد و مدارک و بروشور هایی که گرفته اند و هم چنین سایر هدایای تبلیغاتی که دریافت کرده اند را داخلش قرار دهند. از این گذشته، کیف چیزی است که بعدا نیز آن را نگه خواهند داشت و از آن استفاده خواهند کرد. علی رغم این ها، کیف هدیه ای است که در چشم بوده و در طول مراسم به خوبی شرکت تان را تبلیغ خواهد کرد.

اگر قصد دارید هدایای تبلیغاتی تهیه کنید به ماندگاری و دوام  آن فکر کنید.

به فکر ماندگاری هدایای تبلیغاتی خود باشید
دوست دارید تبلیغ تان چقدر دوام داشته باشد؟ هدیه ای مثل لباس می تواند سال های سال با مشتری تان بماند؛ حتی اگر دو هفته یک بار آن را بپوشد. از سوی دیگر، هدیه ای که جای خود را روی میز مشتری باز کند نیز می تواند دائما او را به یاد شرکت و خدمات شما بیاندازد.
به هر حال، هدف اصلی از هدایای تبلیغاتی این است که نام و محصول شرکت تان را ملکه ی ذهن مشتری تان کنید تا در فرصت مناسب، به سراغ شما بیاید.

به فکر کاربرد هدایای تبلیغاتی تان باشید
یکی از اصلی ترین دغدغه های شرکت ها این است که هدیه شان دور انداخته نشود. برای همین است که باید هدیه های به درد بخوری به مخاطبان خود بدهید که برای شان مفید باشند. مثل کیف در نمایشگاه یا یک پیراهن در یک تورنمنت ورزشی یا حافظه ی فلش برای مشتریان نرم افزاری.
اگر هدایای تبلیغاتی شما، هر چقدر هم زیبا و امروزی و به اصطلاح مد باشد اما کاربردی نباشد، بالاخره دور انداخته خواهد شد.

به فکر آینده باشید
نکته ای که معمولا در انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب از یادها می رود انتخاب زمان سفارش این هدیه هاست. البته بعضی از این محصولات زیر یک هفته نیز آماده می شوند، اما آماده شدن اکثرشان بیش از یک تا دو هفته و یا بیشتر به طول خواهد انجامید. اگر می خواهید دست تان برای انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب همایش، شرکت و یا مراسم معرفی باز باشد، از داشتن زمان کافی اطمینان حاصل کنید. انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب سخت است، اما با کمک گرفتن از حرفه ای هایی که بهترین گزینه ها را پیش روی تان قرار می دهند، کار انتخاب هدایای تبلیغاتی ساده تر خواهد بود. برای انتخاب هدایای تبلیغاتی خود نوآوری به خرج دهید تا در دراز مدت بهتر در ذهن مخاطبان تان جای بگیرید.
منبع : Iconblue