با وسعت و فراوانی گزینه های پیش رو، انتخاب محصول یا محصولات مناسب برای تبلیغ سازمان و رساندن پیغام تان به دیگران کار ساده ای نیست. پس، از کجا باید شروع کرد؟

هدایای تبلیغاتی مورد نظر برای کیست
هدف، الهام بخش بودن هدایای تبلیغاتی انتخاب شده شماست. آیا هدیه برای مشتریان احتمالی تان است؟ اگر پاسخ مثبت است، چیزی را انتخاب کنید که باعث سرافرازی برندتان باشد. مخصوصا اگر برای مثال به همراه یکی از رقبا در کنفرانسی حاضر هستید. چیزی که همیشه قابل مصرف بوده و در چشم است می تواند برای تان مشتری جذب کند. آیا هدایای تبلیغاتی مورد نظر قرار است پاداش و یا تشکری برای مشتریان کنونی تان باشد؟ در این صورت، به اطلاعات تان در مورد مخاطب تان خوب فکر کنید. در نظر بگیرید چه نوع هدیه ای به آنان حس اهمیت داده و اعتباری مثبت برای برندتان خواهد بود.

آیا به درد بخور و یا دوست داشتنی هست

بیایید خودمان را گول نزنیم. افراد کمی با اشتیاق «هر هدیه ای» را قبول می کنند. اگر گیرنده ی هدایای تبلیغاتی، مورد استفاده ای برایش نداشته باشد، آن را جایی دور از دسترس می گذارد و یا شاید حتی آن را دور بیاندازد. پس مهم ترین سوال این است: آیا خودم دوست دارم چنین هدیه ای دریافت کنم و آیا به دردم می خورد؟ در نظر نگرفتن این مطلب اشتباه رایجی است. گزینه های کم خطر و محبوب، خودکار، لیوان، دفتر، سررسید و ماشین حساب هستند. اما هدایای تبلیغاتی به روزتر و مرتبط تر با سبک زندگی دیجیتال مثل پاوربانک، هندزفری، اسپیکر قابل حمل، قمقمه های ورزشی و لیوان های گرم نگه دار هم اخیرا محبوب تر شده و پرفروش اند.

سرسید و ست اداری یکی از رایج ترین و بهترین هدایای تبلیغاتی محسوب می شود.

آیا این هدیه به برندتان می خورد

انتخاب هدیه ای مرتبط با شغل و یا خدمات تان شاید کمی کلیشه ای به نظر بیاید ولی به استناد تحقیقات، راهی بسیار تأثیرگذار برای داشتن حضوری قدرتمند است. یک اسباب بازی فومی به شکل خانه را برای تبلیغات یک مشاور املاک در نظر بگیرید. می توانید تبلیغاتی سازمان یافته را با انتخاب طرح و شکل و رنگ مناسب با فعالیت و برند خود سازمان دهی کنید. بسیاری از این محصولات مثل خودکار، فلش، لیوان، کیف، چتر و لباس، رنگ بندی های متنوعی دارند و می توانند به سرعت یادآور برند شما باشند. خوب است قبل از انتخاب از گزینه های تان در رنگ و چاپ و غیره نیز مطلع شوید. این که چاپ دقیق لوگوی تان تا چه حد روی آن ممکن است؟ آیا می توانید تمام اطلاعات مورد نظرتان را نمایش دهید؟ آیا می توانید سر تا سر محصول را به رنگ و چاپ دلخواه تان در بیاورید؟

بودجه ی تبلیغات تان چقدر است

هزینه ها همیشه باید در نظر گرفته شوند، نه فقط برای این که بدانید پول کافی برای اجرایی کردن ایده های تان را دارید یا نه. بلکه برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه تان. در نتیجه، شاید تصمیم بگیرید به جای در نظر گرفتن تعداد زیادی هدیه ی بی کیفیت، تعداد کمتری مشتری را به محصولات با کیفیت تر و گران قیمت تری مهمان کنید. به حداقل سفارش نیز دقت کنید، چرا که بعضی محصولات ممکن است فقط در تعداد بالا تولید شوند و برای تان صرفه ی اقتصادی نداشته باشند. در صورتی که می خواهید تبلیغاتی مستقیم داشته باشید، به کاربردی بودن و البته هزینه ی پخش و توزیع این هدایای تبلیغاتی نیز فکر کنید.
منبع : Eganreid