ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر می‌شوند. آن‌ها می‌توانند با املاک خود این را به شما ثابت کنند. برای کسانی که ثروت نجومی دارند، در این‌جا منظور ما آنجلینا جولی‌ها و جورج کلونی‌ها نیستند بلکه همان مدیر عامل‌ها و نجیب زادگان میلیاردری هستند که هنرمندان پیش آن‌ها به چشم نمی‌آیند. قیمت املاک این افراد سر به یک میلیارد دلار هم می‌زند.

برخی از خریداران ثروتمند مانند لیلی سافرا که یک بشر دوست زاده‌ی برزیل است املاک تاریخی را خریداری می‌کنند و به سلیقه‌ی خود تغییراتی را در آن به وجود می‌آورند. اما بسیاری دیگر از آن‌ها قصر یا املاک خود را از پایه می‌سازند.

بیل گیتس برای ساخت یکی از املاک و عمارت‌های خود به نام Xanadu 2.0 که مشرف به دریاچه‌ی واشنگتن است چندین میلیون دلار پول خرج کرد و احداث آن هفت سال طول کشید. مهر شخصی بیل گیتس روی تمام وسایل از جمله مانیتورهای HD تا سیستم صوتی زیر آبی در استخر شخصی او قرار دارد. وقتی ایرا رنرت که یک سرمایه گذار بزرگ است تصمیم گرفت یک عمارت 245 میلیون دلاری در زمینی به مساحت 10200 متر مربع بسازد، همسایگان او زیاد راضی نبودند اما او این کار را کرد که هیچ، بلکه سالن بولینگ و نیروگاه برقی شخصی‌اش را هم ساخت. در این مطلب قصد داریم 10 نمونه از املاک با قیمت نجومی را به شما معرفی کنیم.


املاک بورلی هاوس با قیمت 135 میلیون دلار در بورلی هیلز کالیفرنیا

بورلی هاوس با قیمت 135 میلیون دلار در بورلی هیلز کالیفرنیا

بورلی هاوس در حال حاضر قیمتی معادل 135 میلیون دلار دارد. نرخ اجاره‌ی آن 600،000 دلار در ماه است. این خانه در زمینی به مساحت شش هکتار قرار دارد و علاوه بر عمارت اصلی H شکل که با سبک ایتالیایی-اسپانیایی ساخته شده، مجموعه‌ای از خانه‌های کوچکتر را نیز در کنار خود دارد. این خانه دارای یک سالن ورودی 15 متری،‌ سقف‌های گچ بری شده، یک کتابخانه‌ی بزرگ، بالکن چهار نبش، اتاق بیلیارد، یک اتاق خانوادگی با یک تراس بیرونی که 400 نفر را در خود جای می‌دهد، یک باشگاه شبانه،‌ انبار نوشیدنی، دو اتاق پروژکتور و امکانات آب گرم است.

این خانه را معمار معروف گوردان کافمن طراحی کرد و میلتون گتز آن را ساخت. در سال 1946 غول چاپ و نشر ویلیام راندولف هرست که فیلم Citizen Kane هم با الهام از شخصیت او ساخته شد به این خانه نقل مکان کرد و تا سال 1951 که از دنیا رفت در آن‌جا زندگی کرد. از آن به بعد این خانه شهرتش را بیشتر مدیون حضور در فیلم‌های «پدر خوانده» و «بادی گارد» است.


عمارت Fleur de Lys با قیمت 102 میلیون دلار در لس‌آنجلس

عمارت Fleur de Lys با قیمت 102 میلیون دلار در لس‌آنجلس

ماه مارس امسال عمارت Fleur de Mansion با قیمت 102 میلیون دلار به فروش رسید و تبدیل به گران‌قیمت‌ترین ملکی شد که تا این لحظه در لس‌آنجلس به فروش رسیده است. مالکان قبلی آن یک زوج به نام‌های دیوید و سوزان ساپرستین بودند که پس از بازسازی آن از هم جدا شده و آن را فروختند. مالک فعلی آن که کل این مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کرد در خواست کرده که نامش فاش نشود اما بنا بر گفته‌ی روزنامه‌ی« ال‌ای تایمز» شایعه شد که این فرد باید سلطان اوراق قرضه یعنی مایکل میلکن باشد.

این خانه که 12 اتاق خواب و 15 حمام دارد در سال 2002 و به تقلید از قصری در فرانسه با نام Vaux le Victome ساخته شد و دارای یک انبار نوشیدنی 280 متر مربعی، کتابخانه‌ی دو طبقه، آشپزخانه‌ی صنعتی، اتاق ظروف و سالن رقص بسیار بزرگ است. این ملک هم‌چنین دارای یک استخر، سونا و جکوزی و زمین تنیس است. از این خانه در فیلم «زنبور سبز»، سریال «کله گنده‌ها» که از ABC پخش می‌شد و همین طور در آگهی‌های تجاری سوپر بول آئودی استفاده شد.


عمارت ویلا لئوپولدا با قیمت 750 میلیون دلار در فرانسه

عمارت ویلا لئوپولدا با قیمت 750 میلیون دلار در فرانسه

هنگامی که میخائیل پروکروف در سال 2008 سعی داشت ویلا لئوپولدا را خریداری کند قیمت این خانه 500 میلیون یورو معادل 750 میلیون دلار بود. این خانه در سال 1902 توسط پادشاه بلژیک لئوپولد دوم ساخته شد و او آن را به یکی از معشوقه‌هایش هدیه داد. بانکدار لبنانی به نام ادموند سافرا این ملک را در سال 1988 خریداری کرد و پس از مرگش در یک سانحه‌ی آتش سوزی آن را برای همسرش لیلی سافرا باقی گذاشت. این خانم در حال حاضر مالک این ملک است.

این خانه دارای 11 اتاق خواب و 14 حمام است و در زمینی به مساحت 50 هکتار قرار دارد. هم‌چنین دارای یک گلخانه‌ی صنعتی، آشپزخانه‌ی رو باز، استخر و سکوی فرود هلیکوپتر است. ویلا لئوپولدا در فیلم‌های معروفی چون «کفش‌های قرمز» و «دستگیری دزد» مورد استفاده قرار گرفت.


سنترال پارک وست 15 با قیمت 45 میلیون دلار در نیویورک

سنترال پارک وست 15 با قیمت 45 میلیون دلار در نیویورک

طبق گفته ی مایکل گروس نویسنده‌ی کتاب «خانه‌ای با قیمت نجومی» این خانه با نام مسیح آهکی شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری شاید به خاطر این است که ساکنین این خانه ثروتمندترین و قدرتمند ترین افراد هستند. یکی از این افراد دنیل لئوب رئیس صندوق سرمایه گذاری تامینی است که در سال 2008 یک پنت هاوس بزرگ را در بالای این برج به قیمت 45 میلیون دلار خریداری کرد. در سال 2012 شایعه شد که لئوب قصد داشته آن را به قیمت 100 میلیون دلار بفروشد.


کنسینگتون پالاس گاردنز با قیمت 89.4 میلیون دلار در لندن

کنسینگتون پالاس گاردنز با قیمت 89.4 میلیون دلار در لندن

لاکشامی میتال تاجر بزرگ فولاد که اهل هندوستان است، کنسینگتون پالاس گاردنز را «تاج میتال» خود می‌نامد. او این خانه را در سال 2004  از یک تاجر انگلیسی به نام برنی اکلستون به قیمت 57 میلیون پوند معادل 89.4 میلیون دلار خریداری کرد. نام مستعار این خانه بیشتر برای شوخی است چون سنگ مرمری که میتال برای بازسازی این خانه به کار برد از همان معدن سنگی بود که در تاج محل مورد استفاده قرار گرفته است. افراد فوق‌العاده ثروتمند دیگری چون رومن آبراموویچ و لئونارد بلاواتنیک نیز در نزدیکی این خانه صاحب املاک هستند. این خانه دارای محوطه‌ای به مساحت 5100 متر مربع، 12 اتاق خواب، یک حمام ترکی، استخر شنا، گالری عکس و سالن رقص است.


پنت هاوس با قیمت 400 میلیون دلار در تور اودن، منت کارلو،‌ موناکو

پنت هاوس با قیمت 400 میلیون دلار در تور اودن، منت کارلو،‌ موناکو

هنوز ساختمان 49 طبقه‌ای تور اودن افتتاح نشده بود که پنت هاوس آن لقب گران‌قیمت‌ترین پنت هاوس جهان را گرفت. این ساختمان باشکوه در سال 2015 افتتاح شد و ارزش پنت هاوس آن به 400 میلیون دلار می‌رسید. این آسمان خراش 170 متری دومین برج بلند در افق مدیترانه است. این پنت هاوس دارای دید 360 درجه بر روی آب است و به یک «استخر بی‌انتها» در پشت بام دسترسی دارد.


آنتیلیا با قیمت 1 میلیارد دلار در مومبایی هندوستان

آنتیلیا با قیمت 1 میلیارد دلار در مومبایی هندوستان

آنتیلیا یک آسمان خراش 27 طبقه‌ای در مومبایی و گران‌قیمت‌ترین ساختمان جهان است که بیش از 1 میلیارد دلار قیمت گذاری شده است. موکش آمبانی یک تاجر مولتی میلیادر هندی است که در سال 2012 به همراه همسر و سه فرزندش به این عمارت 37160 متر مربعی نقل مکان کرد. این ملک توسط دو معمار ساکن شیکاگو با نام پرکینز و ویل طراحی شد.

آنتیلیا نام جزیره‌ای در آتلانتیک که روی آن گذاشته‌اند دارای یک پارکینگ چند طبقه برای 168 خودرو، یک سالن رقص، سه سکو برای فرود هلیکوپتر، چند باغ، یک معبد، سوئیت مهمان و یک سینمای خانگی با ظرفیت 50 نفر است.



Xanadu 2.0 با قیمت 125.5 میلیون دلار در واشنگتن

بیل گیتس، صاحب مایکرو سافت و دومین مرد ثروتمند جهان هفت سال صرف این خانه‌ی مدرن با سبک روستایی کرد و قیمت آن 125.5 میلیون دلار است. بیل گیتس زمین آن را در سال 1998 به قیمت 14 میلیون دلار خریداری کرد. نام این خانه از نام خانه‌ی شخصیت فیلم Citizen Kane گرفته شده است.

این مجموعه‌ی هوشمند که در زمینی به مساحت 6130 متر مربع قرار دارد در کنار یک تپه بنا شده و مشرف به دریاچه‌‌ی واشنگتن است. ساکنین و مهمانان این عمارت پین‌های الکترونیک را در کنار خود دارند که هر چیزی را که باب میل‌شان است برای‌شان مهیا می‌کند. مثلا نور و دمای اتاق را طبق میل آن‌ها تنظیم می‌کند یا حتی اثر هنری را که دوست دارند بر روی مانیتور‌های HD بزرگ برای‌شان به نمایش در می‌آورد. این عمارت یک ساختمان استخر به مساحت 362 متر مربع، یک سالن ورزشی به مساحت 232 متر مربع، یک کتابخانه با سقف گنبدی به مساحت 195 متر مربع، یک تالار پذیرایی به مساحت 213 متر مربع، یک پارکینگ زیر زمینی به مساحت 585 متر مربع و بسیاری دیگر از امکانات رفاهی را دارا است.


پلازو دی آمور با قیمت 195 میلیون دلار در بورلی هیلز، کالیفرنیا

پلازو دی آمور با قیمت 195 میلیون دلار در بورلی هیلز، کالیفرنیا

غول املاک، جف گرین بهای املاک 25 هکتاری خود در بورلی هیلز را 195 میلیون دلار اعلام کرد. پلازو دی آمور  یک ویلا به سبک مدیترانه‌ای است که در فضایی به مساحت 4920 متر مربع بنا شده که 1390 متر مربع آن یک مجموعه تفریحی است که دارای یک سالن رقص با زمین رقص چرخان است. این عمارت 12 اتاق خواب، 23 حمام، سالن بولینگ، یک سالن تئاتر، چند زمین تنیس، چند استخر شنا، چند استخر بازتابی، چند آبشار و یک پارکینگ دارد که 27 خودرو به راحتی در آن جا می‌گیرند.

ناگفته نماند که این عمارت ظرفیت مهمانی‌های هزار نفره را دارد و مهمانان می‌توانند در باغ‌ها و تاکستان‌های آن گشت و گذار کنند یا روی را‌هروهای شیشه‌ای معلق در بالای استخرهایی که در راستای درختان زیتون قرار دارند پیاده روی کنند.


فر فیلد با قیمت 249 میلیون دلار در نیویورک

فر فیلد با قیمت 249 میلیون دلار در نیویورک

فر فیلد، یک مجموعه‌ در ساحل اقیانوس به ارزش 248.5 میلیون دلار است. مالک آن ایرا رنرت یک سرمایه گذار میلیاردر است. اودر سال 1999 احداث این ساختمان را شروع کرد اما به دلیل بروز اختلاف با همسایگان تا سال 2004  نتوانست با خانواده‌اش به آن‌جا نقل مکان کند.

ساکنین آن حوالی در سال 1998 نسبت معترض بودند و می‌گفتند که احداث این خانه‌ی 10200 متر مربعی تاثیر منفی در این منطقه خواهد داشت. پس از این‌که شکایت آن‌ها با شکست مواجه شد رنرت بالاخره خانه را ساخت اما اکنون در ساوت‌همپتن ساخت خانه با مساحت بیش از 1850 متر مربع مجاز نیست. فر فیلد 29 اتاق خواب، 39 حمام، نیروگاه برق اختصاصی، سه استخر شنا،  یک کنیسه، دو حیاط، یک باغ پرتقال، یک سینمای خانگی با ظرفیت 164 نفر، یک زمین بسکتبال و یک سالن بولینگ دارد.


منبع : Cbsnews