رستوران فست فود می‌تواند یک کسب و کار کوچک با گزینه‌های متعددی برای راه‌اندازی و گسترش است. مالکین آینده‌نگر می‌توانند بر کسب و کار موجود تسلط یابند، یک رستوران فست فود را از ابتدا بسازند یا حق امتیاز خریداری کنند که باعث گردد نامشان سریع‌تر به رسمیت شناخته شود. برای موفقیت درمالکیت و مدیریت رستوران فست فود مانند هر کسب و کار کوچک دیگری به تحقیق و برنامه‌ریزی نیاز داریم.
 یکی از سه روش موجود برای کسب مالکیت رستوران و تحقیق درباره هزینه‌های اولیه و اجرایی را انتخاب کنید.

یک برنامه‌ی کسب و کار داشته باشید. این برنامه هرمرحله از کار شما را نشان می‌دهد و در جهت برآورد هزینه‌ها، درآمد پروژه و تعیین بازار مورد نظر شما کمک می‌کند و مراحل اخذ تمام مجوزها و پروانه‌های کسب موردنیاز شهر یا استان شما را در خود جای می‌دهد.
قوانین مربوط به خدمات غذایی اداره‌ی بهداشت شهر خود را بررسی کنید و هماهنگی‌های لازم را در جهت اخذ مجوزهای موردنیاز انجام دهید. هم‌چنین باید در برابر بازرسی‌های اداره‌ی بهداشت قبل از راه‌اندازی و حین فعالیت صبر و حوصله داشته باشید.
مکان مناسبی برای فست فود خود انتخاب کنید که درمعرض دید و پر رفت و‌ آمد و با دسترسی آسان باشد. بهتر است جایی که انتخاب می‌کنید در منطقه‌ای مملو از رستوران‌های مشابه نباشد. اگر بخواهید یک رستوران فست فود را از ابتدا راه‌اندازی کنید، به کمک یک پیمانکار حرفه‌ای قانونی با تخصص در ساخت و ساز رستوران نیاز خواهید داشت. اگر به‌دنبال یک ساختمان و یا رستوران هستید، می‌توانید از یک مشاور املاک خوش‌نام و حرفه‌ای اطلاعات لازم  درباره‌ی گزینه‌های ممکن به دست آورید.
بودجه‌ی اولیه‌ی خود را تعیین کنید. از بانک‌هایی که برای رشد کسب و کارهای کوچک کمک‌رسانی می‌کنند درخواست وام کنید. تمام تجهیزات لازم از جمله اجاق گاز، سرخ‌کن، یخچال و فریزر، میز و صندلی، صندوق پرداخت و لوازم جانبی را خریداری کنید. مواد غذایی و آشامیدنی را از فروشندگان معتبر تهیه کنید. یک حساب بانکی تجاری افتتاح  و یک سیستم دستمزد و حسابداری نصب کنید.
افراد را استخدام کنید و به آنان آموزش دهید. غالبا نوجوانان برای کار در رستوران‌های فست فود  استخدام می‌شوند اما به دلیل حضور در مدرسه به برنامه کاری منعطف‌تری نیاز دارند.
تبلیغات خود را از طریق رسانه‌ها مانند شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی گسترش دهید. همکاری با مدارس و حمایت مالی از تیم‌های ورزشی گزینه‌ی خوبی برای جذب مشتری بیشتر به شمار می‌رود.
همیشه از رعایت اصول بهداشتی مانند نظافت و پاکیزگی، دمای غذا، تجهیزات ذخیره سازی و بهداشت کارکنان اطمینان حاصل کنید. یک مسئول خرید استخدام کنید تا خیال‌تان از بابت داشتن مواد غذایی کافی راحت باشد البته نه به اندازه‌ای که فاسد یا اصراف شود.
برای کارکنان آموزش‌های مستمر در زمینه‌ی خدمات رسانی به مشتری ارائه کنید و برای بهبود عملکرد خویش از نظرسنجی‌های دوره‌ای بهره ببرید.

منبع : Chron