معمولا منوی یک رستوران فست فود شامل انواع همبرگر و ساندویچ‌های سرد می‌شود. می‌توانید یا رستوران فست فود خود را راه‌اندازی کنید و یا نمایندگی یک برند را بگیرید. صرف نظر از داشتن یا نداشتن نمایندگی، برای کسب حداکثر میزان سود و شروع کسب و کار واقعی باید از برخی موارد مهم اطلاع داشته باشید. 

نوع غذا 

قبل از هر تصمیمی برای افتتاح رستوران فست فود یا خرید حق امتیاز باید بدانید که قصد تهیه چه نوع غذایی را دارید. اگرچه رستوران‌های فست فود همبرگر را به یادمان می‌آورد، اما گزینه‌های بیشتری هم می‌توانیم داشته باشیم. مثلا، درایستگاه‌های مترو، ساندویچ سرد و تازه شامل سبزیجات سالم و نان به فروش می‌رسد. می‌توانید فست فود‌های کشورهای شرقی را به فروش برسانید. چه حق امتیاز داشته باشید  چه نداشته باشید، باید تنوع کافی برای نوع فست فود مورد نظرتان داشته باشید.

حق امتیاز یا نمایندگی

هنگام راه‌اندازی رستوران فست فود خودتان یا  کسب نمایندگی باید سرمایه مورد نیاز را مشخص کنید. توجه داشته باشید که گاهی اوقات داشتن حق امتیاز مستلزم سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به راه‌اندازی رستوران خودتان است، اما هرچه سرمایه‌گذاری برای یک برند محبوب‌تر باشد به همان اندازه نیز سودآوری بالایی خواهد داشت. معمولا راه‌اندازی رستوران خودتان به سرمایه کمتری نیاز دارد اما ممکن است محبوبیت آن نسبت به برندهای معروف کمتر باشد، برای ارائه و فروش دستور تهیه مختص خودتان، خرید حق امتیاز توصیه نمی‌شود زیرا با خرید آن شما ملزم به فروش غذاهای تعریف شده از طرف مالک برند هستید.

قبل از افتتاح رستوران فست فود موقعیت مکانی آن را در نظر بگیرید که خارج از دید عموم مردم نباشد.

موقعیت مکانی

قبل از افتتاح رستوران فست فود موقعیت مکانی آن را در نظر بگیرید چون عامل بسیار مهمی برای تخمین تعداد مشتریان شما در آینده خواهد بود. اگر رستوران فست فود شما در یک مکان خلوت و خارج از دید باشد موفقیتی در کار نخواهد بود. مالکان فست فود معمولا رستوران‌های خود را در حاشیه اتوبان‌ها، خیابان‌های تجاری، مراکز خرید و نزدیک به سایر فست فودها احداث می‌کنند. تفرجگاه‌ها، دانشکد‌ه‌ها و نزدیک مدرسه‌ها نیز گزینه‌های خوبی برای این کار هستند.

سرمایه

میزان سرمایه مورد نیاز و روش‌های تامین آن را مشخص کنید. می‌توانید وام و کمک هزینه درخواست کنید. برای به دست آوردن سرمایه باید یک برنامه کسب و کار به سرمایه گذاران بالقوه ارائه دهید. این برنامه شامل تصمیم شما مبنی بر خرید حق امتیاز و یا راه‌اندازی رستوران فست فود خودتان می‌شود. اگر قصد خرید حق امتیاز دارید باید اطلاعات دقیقی درباره بازگشت سرمایه، سودآوری و هزینه‌های آن در برنامه کسب و کار خود بگنجانید و ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوت خود از دیگران را تعریف کنید.

اصول بهداشتی

قبل از راه‌اندازی رستوران فست فود تمامی قوانین استانی و کشوری را در نظر بگیرید زیرا قوانین و اصول مخصوصی برای ارائه مجوز و گواهینامه‌های بهداشتی وجود دارد. در مورد سازمان صادرکننده مجوز تجاری و قانون‌گذار مربوطه تحقیق و قوانین را بررسی و هرگونه قانون صادره از وزارت بهداشت و دارو را رعایت کنید.

منبع : Chron