بیشتر مردم دوست ندارند خودرو خود را به هر تعمیرگاهی بسپارند و ترجیح می‌دهند یک تعمیرگاه قابل اعتماد پیدا کنند و مشتری آن‌جا شوند. شما هم اگر صاحب یک تعمیرگاه خودرو هستید، باید نام آن را به‌عنوان یک تعمیرگاه قابل اعتماد بر سر زبان‌ها بیاندازید.


تجدید نیروی کار را به حداقل برسانید

برای اداره‌ی یک تعمیرگاه خودرو، اعتمادسازی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر مکانیک‌های خود را مرتب عوض کنید این اعتمادسازی بسیار دشوار می‌شود. وقتی افراد تازه‌کاری را استخدام می‌کنید باید زمان بگذراید تا این افراد تبدیل به مکانیک‌های خوب شوند. با خوش رفتاری و دادن مزایا و حقوق خوب مکانیک‌های خود را حفظ کنید. این باعث می‌شود وقتی مشتریان به کارگاه شما می‌آیند و با چهره‌‌ی آشنای مکانیک‌ها مواجه می‌شوند، راحت‌تر با شما کار کنند. اعتماد کردن به تعمیرگاهی که با هر  مراجعه با یک مکانیک جدید روبرو می‌شویم سخت ا ست.


با دادن ضمانت کیفیت کار خود را ثابت کنید

با دادن ضمانت  تعمیر برای زمان و مسافت محدود به مشتریان خود نشان دهید که از کیفیت کار خود مطمئن هستید. به‌عنوان مثال، اگر ترمز خودرو یکی از مشتریان را تعمیر کنید و ضمانت هم به او بدهید با این کار نشان می‌دهید که اهل سمبل کاری نیستید؛ در نتیجه‌ی آن مشتری برای بار بعد هم به تعمیرگاه شما مراجعه خواهد کرد. کاری کنید که به شما اعتماد کنند و در آینده دوباره به تعمیرگاه شما بیایند.


در تعمیرگاه خود برای جلب اعتماد مشتریان روی یک تابلو یک بیانیه‌ی اخلاقی بنویسید.

بیانیه‌ اخلاق کاری تنظیم کنید و در معرض دید مشتریان قرار دهید

بسیاری از مردم در کار با تعمیرگاه‌های خودرو راحت نیستند و با شک و تردید به آن‌ها نزدیک می‌شوند، برای همین لازم است روی یک تابلو یک بیانیه‌ی اخلاقی بنویسید و در آن شرح دهید که هدف تعمیرگاه شما ارائه‌ی صادقانه‌ی خدمات است و به هیچ وجه قصد کلاه‌برداری از مشتریان ندارید. این را هم اضافه کنید که فقط تعمیرات مورد نیاز خودرو را انجام می‌دهید و به هیچ وجه برای سرویس‌های غیر ضروری از مشتریان هزینه نمی‌گیرید. وقتی تابلوی بیانیه‌ی اخلاقی آماده شد، آن را در جایی که دید داشته باشد نصب کنید.


به مشتریان ثابت خود جایزه بدهید

به مشتریانی که همیشه به شما مراجعه می‌کنند به رسم قدر دانی جایزه بدهید. روی دستمزد تعمیر به آن‌ها تخفیف ویژه دهید یا هر چند وقت یکبار روغن خودرو آن‌ها را به صورت رایگان عوض کنید. با این کار سود کمتر می‌شود اما وقتی چند مشتری ثابت جمع کردید که فقط به تعمیرگاه شما مراجعه کنند و جای دیگر نروند، این ضررهای جزئی در دراز مدت جبران می‌شود. مهم‌تر این که این مشتریان ثابت کم کم تعمیرگاه شما را به دوستان و اعضای خانواده‌ی خود معرفی می‌کنند.


از یک نرم‌افزار زمان‌بندی خدمات خودرو برای گرفتن خودرو و تحویل آن استفاده کنید

امروزه خودرو تبدیل به یک وسیله‌ی ضروری شده و هیچ کس دوست ندارد به بدقولی تعمیرگاه چند روز بدون خودرو بماند. استفاده از یک نرم افزار زمان‌بندی خدمات خودرو باعث می‌شود در آن واحد به چند مشتری قول ندهید که در نهایت از تعمیر آن‌ها باز بمانید و جلوی آن‌ها شرمنده شوید و همین‌طور اعتبار خود را از دست بدهید. با استفاده از این نرم‌افزار در وقت با ارزش خودتان هم صرفه‌جویی می‌کنید و خدمات بهتر و با کیفیت‌تری ارائه می‌دهید.


منبع : Appointment-plus