اگر تصمیم به جراحی پلاستیک چشم دارید قبل از اقدام به این کار باید چند نکته را بدانید. دانستن این نکات باعث می‌شود که آمادگی قبلی داشته باشید و همین‌طور بدانید چه انتظاراتی باید از عمل جراحی پلاستیک چشم داشته باشید.


زمان زیادی می‌برد تا یک جراح خوب پیدا کنید

پیدا کردن یک جراح پلاستیک خوب ممکن است ماه‌ها طول بکشد. جراح پلاستیک باید تجربه‌ی کافی داشته و در این زمینه تخصص داشته باشد و همین‌طور هیچ شکایتی علیه او از طرف بیماران قبلی تنظیم نشده باشد.

ما انسان‌ها موجودات عجولی هستیم؛ اما عجله کردن در این کار بسیار اشتباه است. برای پیدا کردن یک جراح پلاستیک قابل باید وقت بگذارید. با انجام تحقیق و پرس و جو می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و در نهایت از تصمیم خود راضی باشید.


هر چقدر پول بدهید همان قدر آش می‌خورید

شاید مهم نباشد که زیرپوش ارزان بخرید، اما صرفه‌جویی کردن در هزینه‌های جراحی پلاستیک چشم عاقلانه نیست. به یک متخصص خوب مراجعه کنید و مطمئن باشید برای پول زیادتری که می‌پردازید نتیجه‌ی بهتری هم می‌گیرید. نمونه‌های زیادی را می‌شناسیم که نزد جراح پلاستیک ارزان قیمت می‌روند و پول کمتری می‌پردازند، اما از نتیجه‌ی کار راضی نیستند.


تا یک ماه پس از جراحی پلاستیک چشم از لوازم آرایش استفاده نکنید.

اگر از لوازم آرایش یا لنز‌های چشمی استفاده نکنید ورم زودتر می‌خوابد

اگر بلافاصله پس از جراحی پلاستیک چشم از لوازم آرایش و لنز استفاده کنید ورم چشم نمی‌خوابد. پس اگر پس از جراحی پلاستیک چشم دیدید که ورم از بین نمی‌رود، دلیل آن می‌تواند یکی از این دو مورد باشد. نتیجه‌ی نهایی جراحی پلاستیک چشم وقتی مشخص می‌شود که ورم از بین برود. پس سعی کنید تا یک ماه پس از جراحی پلاستیک چشم از لوازم آرایش استفاده نکنید.


انتظار نداشته باشید با جراحی پلاستیک چشم صورت شما از این رو به آن رو شود

یک جراح پلاستیک خوب هیچ‌گاه شکل یا ظاهر چشمان شما را تغییر نمی‌دهد؛ بلکه فقط آن‌ها را اصلاح می‌کند.


داشتنن دلشوره عادی است

شاید کمی ترس داشته باشید. حتی شاید تصمیم بگیرید به مطب جراح پلاستیک تلفن بزنید و قرار را کنسل کنید. هر چه به زمان جراحی پلاستیک چشم نزدیک‌تر می‌شوید دلهره‌ی شما هم بیشتر می‌شود اما نگران نباشید اتفاق بدی نخواهد افتاد.


وقت بگذارید و پرس و جو کنید

شاید بهترین راه برای پیدا کردن یک جراح پلاستیک خوب گوش دادن به حرف‌های مردم باشد. در انتخاب جراح پلاستیک باید خیلی دقت کنید و به سابقه‌ی او نگاه کنید. اگر جراح پلاستیک بد باشد شکایاتی علیه او در اینترنت خواهید دید. این گلایه‌ها را در واقع  همان کسانی می‌نویسند که قبلا جراحی پلاستیک چشم انجام داده‌اند.


بعد از جراحی پلاستیک چشم اگر زیاد به صفحه‌ی مانیتور چشم بدوزید چشم‌ها خسته به‌نظر می‌رسند.

از نظر احساسی و جسمی به خود استراحت بدهید

اگر در یک اداره کار می‌کنید و کارتان با کامپیوتر است، باید به چشمان‌تان استراحت کافی بدهید. اگر زیاد به صفحه‌ی مانیتور چشم بدوزید چشم‌ها خسته به‌نظر می‌رسند.

هیچ‌کس مثل خود ما از خودمان شدیدا انتقاد نمی‌کند و خرده نمی‌گیرد. به آینه نگاه می‌کنید و سعی می‌کنید عیب‌های صورت‌تان را پیدا کنید. هر روز که از خواب بیدار می‌شوید چشمان‌تان اولین چیزی است که در آینه می‌بینید و انتظار دارید که عالی به‌نظر برسند. به‌همین دلیل صبر و قرار خود را از دست می‌دهید. اما این فرآیند تدریجی است و احتیاج به زمان دارد.


یک سال باید صبر کنید تا نتیجه‌ی نهایی را به چشم ببینید

صبر خصلت خوبی است. نباید انتظار داشته باشید که یک یا دو ماه بعد از جراحی پلاستیک چشم نتیجه‌ی کار را ببینید چون یک‌سال طول می‌کشد تا نتیجه کاملا نمایان شود. البته این زمان برای همه یکسان نیست و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. راه‌هایی وجود دارد که بتوان زمان ترمیم را کاهش داد، اما هر دو پلک به یک سرعت ترمیم نمی‌شوند.

لااقل یک یا دو ماه پس از جراحی پلاستیک چشم صبر کنید بعد بگویید صورت خود را دوست دارید و یا از آن متنفرید. ممکن است تا سه هفته پس از جراحی پلاستیک چشم چشمان‌تان خواب آلود به نظر برسد اما نگران نباشید. زیاد به این که قیافه‌ی‌تان چه شکلی شده یا در آخر به چه صورتی در خواهد آمد فکر نکنید. حتی پس از خوابیدن ورم هم نمی‌توان گفت که این دیگر نتیجه‌ی نهایی است چون به مرور زمان باز هم بهتر و بهتر می‌شود.


ممکن است پس از جراحی شاهد تورم، قرمزی و خشکی چشم‌ها باشید

می‌توانید از کمپرس سرد روی هر دو چشم استفاده کنید به این صورت که 15 دقیقه آن را بگذارید و 15 دقیقه بردارید. هم‌چنین برای چند هفته موقع خواب زیر سر خود را بالا ببرید. تا مدتی صورت شما پف کرده و متورم خواهد بود؛ اما در صورت امکان از کمپرس سرد استفاده کنید. در صورت خشکی چشم می‌توانید از قطره‌ی چشم Restasis استفاده کنید. Restsis کمک می‌کند چشم‌های شما اشک طبیعی بیشتری تولید کنند. 


منبع : Realself