مثل تمام اعمال جراحی دیگر، جراحی پلاستیک چشم هم می‌تواند با خونریزی و عفونت همراه باشد. خونریزی اطراف چشم می‌تواند شدید باشد و به فاجعه منجر شود. از هر 10.000 جراحی پلاستیک چشم یکی به کور شدن فرد می‌انجامد که ناشی از خونریزی شدید پشت تخم چشم است. اگر خونریزی زود تشخیص داده شود می‌توان آن را برطرف کرد. این مشکل نادر اما جدی نشان می‌دهد که جراحی پلاستیک چشم یک جراحی واقعی و پیچیده است. 

خطر دیگر جراحی پلاستیک چشم پایین افتادن پلک است. این مشکل می‌تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و روی دید اثر منفی داشته باشد. بیشتر جراحان پلاستیک بیمارانی داشته‌اند که به صورت موقتی پس از جراحی با این مشکل مواجه شده‌اند. این مشکل معمولا پس از چند هفته حل می‌شود. البته بعضی افراد برای حل آن به کمک جراح پلاستیک نیاز پیدا می‌کنند که معمولا قسمتی از پلک را بخیه می‌زند تا افتادگیش از بین برود. در مواردی نادر ممکن است به جراحی هم نیاز باشد. از آن‌جایی که هر جراح پلاستیک نمی‌تواند این جراحی ترمیمی را انجام دهد، باید برای این کار حتما یک جراح پلاستیک متخصص پیدا کنید. 

پس از جراحی پلاستیک چشم ممکن است علائم خشکی چشم نمایان شوند. این مشکل معمولا قبل از جراحی هم وجود دارد اما برداشت پوست پلک و ورم کردن آن باعث می‌شود علائم نمایان شوند. می‌توانید تا زمانی که ورم پلک‌ها بخوابد از قطره‌های چشم و پماد استفاده کنید. اگر تا شش ماه پس از عمل لیزیک جراحی پلاستیک چشم انجام دهید، احتمال بروز خشکی چشم بیشتر می‌شود. در این دوران جراحی پلاستیک چشم باید با دقت بالایی انجام شود. 

یکی از خطرات و مشکلات نادر جراحی پلاستیک چشم آسیب رسیدن به ماهیچه‌هایی است که تخم چشم را حرکت می‌دهند. مشکلات ظاهری هم بر اثر برداشتن چربی زیادی یا کم از پلک‌ها پیش می‌آیند. بهتر است جراح پلاستیک در این خصوص حد تعادل را رعایت کند، چون برداشتن پوست و چربی بیشتر همیشه ممکن است. اما پیوند زدن پوست و چربی روی پلک چشم تقریبا غیرممکن است. 

یکی دیگر از مشکلات ناشی از جراحی پلاستیک چشم به بخیه‌ها مربوط می‌شود. بافت پلک آن‌قدر سریع ترمیم می‌شود که ممکن است بین شکاف‌ها کیست‌های کوچک ایجاد شود؛ حتی اگر بخیه‌ها تا پنج روز پس از جراحی کشیده شوند. می‌توان کیست‌ها را به راحتی و با بی‌حس کردن پوست و بیرون کشیدن آن‌ها از بین برد. البته اگر پوست قهوه‌ای داشته باشید ممکن است روی پلک زخم‌های سفید به‌جای بماند.


منبع : Sharecare