خیلی‌ها به خاطر دشواری‌های خاص نگهداری از سالمندان، به ویژه آن‌ها که از مشکلاتی نظیر آلزایمر نیز رنج می‌برند، ترجیح می‌دهند آن‌ها را به خانه سالمندان بفرستند تا رسیدگی بهتری به آن‌ها شود. اما فرستادن والدین به خانه سالمندان کار ساده‌ای نیست و باید آمادگی داشت و از پیش برایش برنامه‌ریزی کرد. در ادامه توصیه‌هایی را خواهید خواند که پیش از فرستادن والدین خود به خانه سالمندان بهتر است انجام دهید.
بسیاری از موارد ذکر شده دردناک هستند اما بهتر است پیش از آن‌که دیر شود به آن‌ها رسیدگی کنید.

از والدین‌تان در مورد خانواده سوال بپرسید

از آن‌ها در مورد بچگی خودتان، رابطه‌ی آن‌ها با پدران‌شان و شجره‌ی خانوادگی‌تان سوال بپرسید. مطمئن باشید هیچ‌وقت زمان مناسبی برای پرسیدن این سوالات پیدا نمی‌شود، اما اگر قبل از ای‌نکه والدین‌تان هوشیاری خود را از دست بدهند این سوالات را نپرسید، ممکن است دیگر زمان مناسبی برای این کار پیدا نکنید.

خانه سالمندانی مناسب است که مجهز به امکانات بیمارستانی باشد.

خانه سالمندانی را انتخاب کنید که در صورت نیاز خدمات بیمارستانی هم ارائه بدهد

اگر می‌خواهید پدر و مادر خود را به خانه سالمندان بفرستید مطمئن شوید خانه سالمندان مذکور قسمت‌هایی دارد که در صورت بدتر شدن وضعیت پدر و مادرتان بتوانند به آن‌ها رسیدگی کنند. اگر خدمات اولیه‌ی خانه سالمندان، نیازهای والدین شما را بر طرف نمی‌کند خانه سالمندانی با امکانات بیمارستانی پیشرفته پیدا کنید تا ترک خانه و رفتن به خانه سالمندان برای والدین‌تان ساده‌تر شود. اصولا قسمت‌های بیمارستانی خانه‌های سالمندان؛ لیست‌های انتظاری طولانی دارند اما اگر والدین شما در آن خانه سالمندان ساکن باشند نسبت به کسانی‌که از جاهای دیگر می‌آیند در اولویت خواهند بود.

در مورد وصیت نامه با آن‌ها صحبت کنید
این بحثی دردناک و بی‌نهایت ناراحت کننده است اما دانستن وصیت‌های والدین و آرزوهایی که برای پس از مرگ خود دارند تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد. در مورد این مسائل با آن‌ها صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید درخواست‌های‌شان را به شکل یک وصیت‌نامه‌ی مکتوب ثبت کنند.

اگر قصد فرستادن والدین خود به خانه سالمندان را دارید؛ اشیا گران قیمت را در جایی امن قرار دهید.

اجازه ندهید والدین‌تان جواهر یا اشیا گران‌قیمت خود را به خانه سالمندان ببرند
بسیاری از والدین حتی وقتی در خانه سالمندان هم زندگی می‌کنند از جواهرات زیبای خود لذت می‌برند. در چنین مواقعی هیچ‌وقت به فکر کسی نمی‌رسد که این جواهرات را در جای امنی نگهداری کنند. خیلی‌ها حتی فکر می‌کنند نگه داشتن این جواهرات به والدین‌شان کمک می‌کند شخصیت خود را در این خانه‌ی جدید و ناآشنا حفظ کنند. اما متاسفانه در اکثر مواقع بر اثر سهل انگاری یا علل عمدی، جواهرات و اشیای قیمتی در این محیط‌ها بعد از مدتی گم می‌شوند و خانواده هیچ‌وقت متوجه نمی‌شود چه اتفاقی برای جواهرات افتاده است. تنها چیزی که باقی می‌ماند پشیمانی است، که چرا جواهرات در جای امنی نگهداری نشده بود تا به عنوان بخشی از ارثیه‌ی خانوادگی به فرزندان و نوه‌ها انتقال پیدا کند.

از والدین برای انجام امور اداری و مالی وکالت بگیرید

برای این‌که بتوانید به جای والدین‌تان تصمیم بگیرید باید از آن‌ها وکالت تام‌الاختیار بگیرید؛ سندی که به والدین‌تان اجازه می‌دهد کسی را برای انجام کارهای مالی و اداری‌شان مشخص کنند. وکالت تام‌الاختیار شخصی را مشخص می‌کند تا وقتی والدین دچار ناتوانی‌های ذهنی شدند کارهای‌شان را به نیابت از خودشان انجام دهد. می‌توان این سند را طوری تنظیم کرد که فقط در صورت ناتوانی ذهنی والدین اعتبار داشته باشد و به این صورت حقوق فرد برای انجام کارهای خودش حفظ خواهد شد.
منبع : Care