شاید باور کردنش مشکل باشد اما افراد زیادی فقط برای درست کردن شکل‌ سوراخ‌های بینی سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند. یکی دیگر از درخواست‌های رایج افرادی که می‌خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند، ترمیم نوک بینی سر بالا است. در این حالت سوراخ‌های بینی، زیادی به چشم می‌زنند و با نگاه کردن به صورت فرد، اولین چیزی دیده می‌شود سوراخ‌های بینی اوست. در اکثر موارد، بینی خانم‌های جوانی که چنین مشکلی دارند به شکلی ظالمانه «بینی خوکی» نامیده می‌شود. البته این مشکل با تغییر زاویه و بلند کردن بینی کاملا حل می‌شود. منظور از تغییر زاویه بالا بردن یا پایین آوردن نوک بینی است و برای انجام چنین عملی به یک جراح پلاستیک توانا و با تجربه نیاز است. 

معمولا جراح پلاستیک در جلسات معاینه بیمار عدم تعادل قسمت‌های مختلف بینی را تشخیص می‌دهد. وقتی جراح پلاستیک متوجه نامتقارن یا بدشکل بودن سوراخ‌های بینی می‌شود، در قدم بعد بینی را برای انحراف تیغه‌ی آن مورد بررسی قرار می‌دهد. تیغه‌ی بینی قسمتی ظریف و باریکی از بینی است که دو سوراخ آن را از یک دیگر جدا می‌کند و از جنس استخوان و غضروف است. وقتی تیغه‌ی بینی انحراف داشته باشد ممکن است به سد شدن مجاری تنفسی منجر شود. معمولا هدف جراح پلاستیک در چنین شرایطی ترمیم کردن تیغه و شکل دادن به سوراخ‌های خواهد بود. 

در اعمال جراحی زیبایی بینی که روی سیاه‌پوستان انجام می‌شود، معمولا یکی از قسمت‌های جراحی مختص کاهش عرض سوراخ‌های بینی است. در بعضی موارد هم پس از جراحی زیبایی بینی و در فرایند ترمیم، اندازه‌ی سوراخ‌های بینی تغییر می‌کند. معمولا سریع‌ترین و بهترین روش برای حل چنین مشکلی استفاده از فیلر یا سیلیکون مایع برای ایجاد تعادل در اندازه‌ی سوراخ‌ها است. عدم تعادل در سوراخ‌های بینی کاملا به چشم می‌آید، اما اگر سوراخ‌ها بزرگ شوند و از لحاظ شکل و اندازه متعادل باشند، این تعادل آن‌هاست که بیشتر جلب توجه می‌کند. 

مشکل اکثر مردم خاورمیانه معمولا این است که هنگام لبخند زدن نوک بینی‌شان به سمت پایین متمایل می‌شود. در چنین شرایطی جراح عضله‌ای که باعث می‌شود بینی هنگام لبخند زدن به سمت پایین متمایل شود را فلج می‌کند. از طرف دیگر آسیایی‌ها، آفریقایی‌ها و بعضی از مردم آمریکای لاتین به‌دنبال کوچک و باریک کردن سوراخ‌های بیضی شکل و بزرگ هستند. جراح پلاستیک می‌تواند بدون باریک کردن ساختار کلی بینی، سوراخ‌های آن را باریک کند. زخمی که از این جراحی به‌جای می‌ماند معمولا بین سوارخ‌های بینی و گونه‌ها پنهان می‌شود. 

در نهایت مهم این است که افراد پس از جراحی زیبایی بینی، در عین حال که مشکل‌شان برطرف می‌شود، هنوز چهره‌ای طبیعی داشته باشند و مشخصات قومیتی چهره‌ی خود را حفظ کنند.


منبع : Robertkotlermd