می‌توان با استفاده از چند روش ساده کمد دیواری را از این رو به آن رو کرد. اگر داخل کمد دیواری زیبا، تمیز و مرتب باشد چرا بیرون آن را هم زیبا نکنید؟ چه باور کنید و چه نکنید می‌توانید با انجام چند کار ساده درب‌های کمد دیواری را به شکلی در بیاورید که سبک و سیاق خاصی به آن بدهد.


به درب‌ها کاغذ دیواری بزنید

برای این کار نیاز به کمی کاغذ دیواری دارید. برای این که کمد دیواری را از حالت یکنواختی نجات دهید لازم نیست درب‌های آن را عوض کنید در عوض می‌توانید با کاغذ دیواری حتی با تکه‌های مختلف آن درب کمد دیواری را بپوشانید. می‌توانید از رنگی استفاده کنید که از کل اتاق متمایز باشد یا این که با رنگ کلی اتاق آمیخته شود. انجام این کار بسیار آسان است و هر کسی می‌تواند از عهده‌ی آن برآید. حتی لازم نیست به کل درب کمد دیواری کاغذ دیواری بچسبانید؛ می‌توانید بخشی از آن را بپوشانید و به نتیجه‌ی جالبی دست پیدا کنید.


به جای درب از پارچه‌های پرده‌ای استفاده کنید

هر پارچه‌ای باشد فرقی نمی‌کند. می‌توانید از پارچه‌ی پرده‌ای یا تکه پارچه‌های غیر قابل استفاده برای ایجاد تغییر کامل در ظاهر و حس و حال اتاقی که کمد دیواری در آن قرار دارد استفاده کنید. درب‌های خسته‌کننده‌ی کمد دیواری را بردارید و به‌جای آن از پارچه استفاده کنید تا بلافاصله محیطی رومانتیک ایجاد کنید. بر اساس شکل و رنگ پرده‌ها  می‌توانید تم اتاق را بیشتر نشان دهید، آن را تغییر دهید یا سبک و سیاق آن را بهتر کنید.


اگر قصد رنگ کردن درب کمد دیواری را دارید رنگ آن را متناسب با رنگ دیوارهای اتاق انتخاب کنید.

درب‌های کمد دیواری را رنگ کنید

دست به کار شوید و درب‌های کمد دیواری را رنگ کنید. اگر در کار با رنگ مهارت دارید حتی می‌توانید از استنسیل برای خلق برخی از طرح‌ها استفاده کنید. اگر رنگ اتاق خنثی است روی قسمت بیرونی درب کمد دیواری از یک رنگ جیغ استفاده کنید. اگر رنگ خود اتاق جیغ است می‌توانید از درب کمد دیواری با رنگ طبیعی خود آن استفاده کنید تا بیشتر جلب توجه کند. می‌توانید به درب کمد دیواری رنگ تخته سیاه بزنید. این ایده برای اتاق بچه‌ها بسیار عالی است، چون می‌توانند فهرست کارهایی که قرار است انجام دهند را روی آن بنویسند یا روی آن یادداشت بگذارند و ده‌ها کار دیگر بکنند.


آینه اضافه کنید

با نصب چند آینه به درب‌های کمد دیواری فضای اتاق را بازتر کنید. با این کار چند آینه اضافه دارید تا بعد از پوشیدن لباس‌های بیرون، خود را در آن برانداز کنید و همین‌طور اتاق هم بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. آینه‌ها نور اتاق را نیز بیشتر می‌کنند، بنابراین در طول روز شادابی و طراوت اتاق دو چندان می‌شود.


از دستگیره‌های شیک استفاده کنید

یک روش سریع و آسان برای دادن سبک و سیاق به درب‌های کمد دیواری تعویض دستگیره‌های آن‌هاست. چند دستگیره‌ی شیک انتخاب کنید. لازم نیست همه‌ی آن‌ها به یک شکل باشند. این روش شاید ارزان‌ترین راه برای تغییر نمای درب‌های کمد دیواری باشد.


منبع : Homedit