اگر درب‌های کابینت‌های آشپزخانه فرسوده شده‌اند و می‌خواهید آن‌ها را تعویض کنید، یا این‌که می‌خواهید دکوراسیون‌ آشپزخانه ظاهری قدیمی داشته باشد، پرده می‌تواند جایگزین مناسبی برای درب‌های کابینت باشد. آویزان کردن پرده به کابینت باعث می‌شود فضا گرم‌تر شود و دکوراسیون‌ آشپزخانه سبک و سیاق خاصی داشته باشد. فرایند جایگزین کردن درب‌های کابینت با پرده بسیار ساده است و به ابزار و توانایی‌های فنی ابتدایی نیاز دارد. 


ابزار لازم

با استفاده از پیچ‌گوشتی‌ درب‌های کابینت را باز کنید. برای باز کردن پیچ‌ها باید پیچ‌گوشتی را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. درب‌ها و لولا‌ها را باز کنید و کنار بگذارید. 
با استفاده از متر اندازه‌ی افقی هر کابینت را بگیرید. این اندازه‌ به شما کمک می‌کند اندازه‌ی چوب پرده و عرض پرده را برای هر کابینت بدانید. حالا اندازه‌ی عمودی کابینت را بگیرد. این اندازه‌ طول پرده مورد نیاز برای هر کابینت را نشان می‌دهد. 
پرده را می‌توانید خریداری کنید یا خودتان بدوزید. برای دوختن پرده می‌توانید از مطلب چطور پرده بدوزیم کمک بگیرید. برای تعیین طول و عرض پرده از اندازه‌ی عمودی و افقی که از کابینت دارید استفاده کنید. در نظر داشته باشید رنگی که برای پرده انتخاب می‌کنید باید با دیگر رنگ‌های دکوراسیون‌ آشپزخانه هم‌خوانی داشته باشد. 
پرده را داخل چوب پرده بیاندازید. اگر بالای پرده جای چوب پرده را دوخته‌اید، فقط باید چوب پرده را داخل آن قرار دهید و بکشید تا از آن‌ور پرده بیرون بزند. جایی که قرار است پرده روی کابینت نصب شود را علامت‌گذاری کنید. اگر کابینت چوبی است، می‌توانید پیچ را با استفاده از پیچ‌گوشتی روی آن فشار دهید و پچرخانید تا جایش مشخص شود. اگر کابینت فلزی است از ماژیک برای علامت‌گذاری استفاده کنید و برای سوراخ کردن آن باید دریل با مته‌ی مخصوص فلز داشته باشید. با استفاده از متر مطمئن شوید که جای پیچ‌ها مناسب است. حالا می‌توانید جای پیچ‌ها را با استفاده از دریل یا پیچ و پیچ‌گوشتی ایجاد کنید. 
چوب پرده را به کابینت نصب کنید. آن را با توجه به علامت‌ها در جای مناسب قرار دهید و به کابینت پیچ کنید. پرده‌ها را طوری تنظیم کنید که از دید شما زیبا باشند.


منبع : Ehow