لکه‌های روی شیشه‌‌ی عینک جلوی دید طبیعی را می‌گیرد و بسیار آزار دهنده هستند. لک شدن عینک ممکن است دید را مختل کند و حتی هنگام راه رفتن یا رانندگی خطرساز هم باشد. اکثر ما برای تمیز کردن شیشه‌ی عینک تنبلی می‌کنیم و آن را به عقب می‌اندازیم، به همین دلیل بهتر است از لک شدن آن پیشگری کنیم تا کمتر مجبور شویم آن را تمیز کنیم. برای پیشگیری از افتادن این لکه‌ها می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:


عینک خود را در جعبه‌ی محافظ قرار دهید

برای این‌که روی شیشه‌های عینک لکه نیفتد یا به آن‌ها آسیب نرسد، می‌توانید از جعبه‌ی محافظ استفاده کنید. جعبه‌ی محافظ را می‌توانید از فروشگاه‌های عینک تهیه کنید. سعی کنید هر موقع از عینک استفاده نمی‌کنید آن را در جعبه بگذارید و به استفاده از آن عادت کنید. داخل جعبه باید یک لایه‌ی نرم داشته باشد و همین‌طور یک گیره تا درب آن محکم بسته شود و عینک بیرون نیفتد.


عینک خود را در جاهای پر رفت آمد رها نکنید

سعی کنید عینک خود را در جاهای پر رفت و آمد مثل آشپزخانه و دستشویی رها نکنید. اگر عینک را در سینک دستشویی یا آشپزخانه قرار دهید، ممکن است روی شیشه‌های آن آب یا مایعات دیگر بریزد و لکه بیفتد. عینک خود را در دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار ندهید؛ چون با آن بازی می‌کنند و این طرف و آن طرف می‌اندازد در نتیجه عینک آسیب می‌بیند.


عینک خود را مرتبا تمیز کنید

عادت کنید عینک خود را هر صبح قبل از شروع کارهای روزمره یا هر شب قبل از خواب تمیز کنید. تمیز کردن هر روزه‌ی عینک باعث می‌شود که همیشه تمیز بماند و کثیفی و گرد وخاک روی آن ننشیند، چون این کثیفی‌ها می‌تواند به شیشه‌های عینک صدمه بزند. با استفاده از مایع ظرفشویی و آب یا محلول پاک کننده عینک خود را تمیز کنید. سعی نکنید با استفاده از آب دهان شیشه‌های عینک را تمیز کنید، چون آب دهان پاک کننده‌ی موثری نیست. همین‌طور از لباس خود برای تمیز کردن کثیفی روی شیشه‌ها استفاده نکنید، چون روی لباس شما هم گرد و خاک وجود دارد و اگر آن را روی شیشه‌ها بکشید خراش بر جای می‌گذارد.


منبع : Wikihow