فرض کنیم شما در طبقه‌ی اول یک ساختمان هستید و قرار است در طبقه‌ی دهم جلسه‌ای داشته باشید. سوار آسانسور می‌شوید؛ اما نمی‌خواهید هیچ‌گونه توقفی داشته باشید، چون در غیر این این صورت به موقع به جلسه نمی‌رسید. با این روش‌ها می‌توانید سریع‌تر به طبقه‌ی دلخواه خود برسید.


روش اول: استفاده از کد دکمه‌ها و روش‌های دیگر

دکمه‌ی طبقه‌ی مورد نظر را فشار دهید و نگه دارید

در برخی از آسانسورها تنها فشار دادن دکمه‌ی طبقه و نگه داشتن آن کافی است. شما باید تا رسیدن به طبقه‌ی مورد نظر انگشت خود را روی دکمه نگه دارید.


از دکمه‌ی بسته شدن درب استفاده کنید

وقتی سوار آسانسور شدید دکمه‌ی «بستن درب» را فشار دهید. این دکمه به وسیله‌ی دو مثلث با راس‌های روبروی هم نشان داده می‌شود. همان طور که دکمه‌ی بسته شدن درب را نگه داشته‌اید، دکمه‌ی طبقه‌ی مورد نظر را فشار دهید. در برخی از آسانسورها استفاده همزمان این دو دکمه آسانسور را تبدیل به یک آسانسور سریع‌السیر می‌کند. این روش اغلب برای آسانسورهای Otis, Desert و Dover کارایی دارد. توجه کنید که بعضی اوقات «دکمه‌ی بستن درب» فقط حکم یک قرص آرام‌بخش برای افراد کم حوصله و عجول را دارد و واقعی نیست پس در این صورت این روش عمل نخواهد کرد.


در برخی از آسانسورها می‌توانید دکمه‌ی طبقاتی را که قبلا فشار داده شده کنسل کنید تا به سریع‌السیر تبدیل شود.

دکمه‌ی روشن طبقات دیگر را کنسل کنید

در برخی از آسانسورها می‌توانید دکمه‌ی طبقاتی را که قبلا فشار داده شده کنسل کنید. البته اگر مردم ببینند شما این کار را می‌کنید ناراحت می‌شوند یا ممکن است دکمه‌ی طبقه‌ی خود را دوباره فشار دهند. ساده‌ترین روش این است که دکمه را دو بار فشار دهید که بر روی آسانسورهای Mitsubishi Electric کار می‌کند. در برند‌های دیگر مثل Fujitec باید دکمه را 5 بار فشار دهید تا عمل کند. روش دیگر این است که دکمه‌ی «باز شدن درب» را فشار دهید و نگه دارید و هم‌زمان دکمه‌ی طبقه‌ی مورد نظر را دو بار فشار دهید.


از پای خود استفاده کنید

برخی از مردم پیشنهاد می‌کنند که با استفاده از پا، از باز شدن درب جلوگیری کنید. پای خود را در مرکز درب آسانسور بگذارید و لبه‌های درب را بپوشانید. اصولا کفش باید از باز شدن درب در طبقات دیگر جلوگیری کند.


از مدیر ساختمان سوال کنید

اگر با مدیر ساختمان راحت و خودمانی هستید، شاید بتوانید کد محرمانه‌ی آسانسور را از زیر زبان او بیرون بکشید؛ البته باید قول بدهید که از آن سوء استفاده نکنید.


روش دوم: استفاده از شاه کلید

درخواست یک کلید زاپاس از شاه کلید بدهید

با استفاده از شاه کلید می‌توانید سریع‌السیر به طبقه‌ی دلخواه خود برسید. مدیر ساختمان باید این کلید را داشته باشد و اگر با او راحت هستید، می‌توانید از او بخواهید یک زاپاس به شما بدهد.


اگر دوست یا آشنای آتش‌نشان دارید می‌توانید او را راضی کنید یک زاپاس از کلید آسانسور برای سریع‌السیر شدن به شما بدهد.

از دوستان آتش‌نشان خود درخواست کلید کنید

آتش‌نشان‌ها شاه کلیدهایی دارند که به بیشتر آسانسورها می‌خورد، چون در مواقع اضطراری به آن‌ها نیاز دارند. اگر دوست یا آشنای آتش‌نشان دارید می‌توانید او را راضی کنید یک زاپاس از کلید آسانسور به شما بدهد. اما باید توجه داشته باشید که دوست آتش‌نشان شما تمایلی به دادن کلید نخواهد داشت. دادن کلید به افراد عادی می‌تواند خطرناک و حتی غیر قانونی باشد. قبل از درخواست کلید بررسی کنید و ببینید داشتن این کلید در منطقه‌ی شما قانونی است یا نه.


از کلید استفاده کنید

برای استفاده از کلید پس از این که سوار آسانسور شدید آن را در سوارخ کلید فرو کنید. کلید را در همان جا بگذارید و در نیاورید. دکمه‌ی طبقه‌ی مورد نظر را فشار دهید تا به صورت سریع‌السیر به آن‌جا برسید.


اخطار

  • به خاطر داشته باشید که این حقه‌ها روی همه‌ی آسانسورها جواب نمی‌دهد و برخی می‌گویند که این کدها اصلا کار نمی‌کند.
  • از این حقه‌ها خیلی کم استفاده کنید؛ مخصوصا در ساختمان‌های اداری بزرگ چون معمولا در این مکان‌ها افراد دیگر هم مثل شما کارهای مهمی دارند که باید به موقع انجام دهند؛ بنابراین باید اجازه دهید آن‌ها هم از آسانسور استفاده کنند. 


منبع : Wikihow