داروخانه بخشی از سیستم خدمات درمانی محسوب می‌شود و جایی است که بیماران برای پیچیدن نسخه‌های‌شان به آن‌جا می‌روند. پزشک داروساز مسئول مدیریت داروخانه است و باید مطمئن شود که کارکنان خدمات مناسبی به مشتریان ارائه می‌دهند. در حالی که در داروخانه افراد زیادی از صاحب داروخانه گرفته تا پزشک داروسازی که به بیماران مشاوره می‌دهد کار می‌کنند، یک نفر باید مسئولیت مدیریت را به عهده داشته باشد. در  این‌جا به مواردی به ظاهر ساده و پیش پا افتاده اشاره می‌کنیم که تاثیر زیادی در نظم و مدیریت داروخانه دارند.

  • با چراغ‌های پر نور داروخانه را روشن کنید. کارکنان داروخانه باید بتوانند داروهایی که به بیماران می‌دهند را به‌خوبی ببینند و نوشته‌های روی آن‌ها را بخوانند. به این شکل احتمال این‌که کارکنان در دادن داروها دچار اشکال شوند کاهش می‌یابد. 
  • داروها را سازماندهی کنید. در داروخانه داروهای مختلفی وجود دارد و همه‌ی آن‌ها باید سازماندهی شده باشند. به‌عنوان بخشی از مدیریت داروخانه، سازماندهی و مرتب کردن داروها باعث می‌شود کارکنان راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها را پیدا کنند و داروهای قدیمی و تاریخ گذشته به مشتری‌ها ارائه نشود. 
  • اگر می‌خواهید خدماتی که به مشتریان ارائه می‌‌دهید نسبت به رقبای‌تان کیفیت بیشتری داشته باشد، می‌توانید اطلاعات مربوط به بیماران را در یک کامپیوتر ذخیره کنید تا با استفاده از آن‌ها از بروز تداخل دارویی، یا دادن داروهایی که بیماران به آن‌ها حساسیت دارند پیشگیری کنید. اطلاعات بیماران را با نام، آدرس و داروهایی که مصرف می‌کنند ذخیره کنید. پزشک داروساز باید قبل از دادن داروها به بیماران، داروهایی که قبلا مصرف کرده‌اند را بررسی کنید و در خصوص اختلالات دارویی احتمالی به آن‌ها هشدار بدهد. 
  • کارکنان داروخانه باید هنگام کار با داروها و مواد شیمیایی از دستکش و عینک استفاده کنند. این وسایل باید در جایی که به سادگی قابل دسترسی باشد نگهداری شوند. کارکنان داروخانه را در خصوص کار با کامپیوتر و دادن خدمات به مشتریان آموزش دهید.


منبع : Ehow