این روزها خانم‌های زیادی برای داشتن مژه‌های زیبا‌تر و پرتر، رو به اکستنشن مژه آورده‌اند. اما چندی پیش آکادمی چشم پزشکی آمریکا اطلاعاتی را منتشر کرد که بر خطرات استفاده از اکستنشن مژه اشاره داشتند. این آکادمی مستقیما در خصوص استفاده از اکستنشن مژه و خطرات آن هشدار دارد و خاطر نشان کرد که این فرایند اعتیاد آور می‌تواند به عفونت و ورم کردن قرنیه و پلک‌ها منجر شود. 

از طرف دیگر گزارشات بعضی از مشتریان اکستنشن مژه نشان می‌دهد که ممکن است به عفونت‌های باکتریال و کپکی و در بدترین حالت به از دست دادن دائمی مژه‌های اصلی بیانجامد که خانم‌ها دوست دارند بلندتر و پرتر باشد. مسئله این است که اکستنشن مژه به ریزش مژه‌ها و نازک شدن آن‌ها منجر می‌شود و به همین دلیل خانم‌ها مجبور می‌شوند دائما از آن‌استفاده کنند. 

بعضی خانم‌ها گزارش داده‌اند که با این‌که مژه‌هایی بلند و زیبا داشته‌اند، برای بهتر کردن آن ها سراغ اکستنشن مژه رفته‌اند و روی هر چشم تعدادی مژه‌ی مصنوعی کاشته‌اند. اما پس از مدتی مژه‌های طبیعی در مقایسه با مژه‌ها مصنوعی به‌نظر نازک می‌آیند. مواردی که چشم دچار مشکلات شدید مثل ورم قرنیه شود زیاد نیست، اما در موارد زیادی مشاهده شده که پلک‌ها به چسب اکستنشن حساسیت نشان داده و دچار ورم شده‌اند. باید بدانید که معمولا این مشکلات پس از چند بار اکستنشن کردن به وجود می‌آیند. پس اگر هنوز دچار مشکلی نشده‌اید، بهتر است ارزش شانسی که آورده‌اید را بدانید و دست از این کار بکشید. 

شاید تا به حال فکر نمی‌کردید که اکستنشن مژه می‌تواند به چشم‌ها و پلک‌ها آسیب وارد کند و با خود فکر کنید اگر فقط برای مراسم عروسی که در پیش دارید این کار را انجام دهید و زیاده‌روی هم نکنید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اما با این هشدارهای رسمی بهتر است دچار وسوسه نشوید و همان‌طور که تخت‌های سلاریوم را کنار گذاشته‌اید، اکستنشن مژه را هم کنار بگذارید چون می‌تواند به همان اندازه مضر باشد. 


منبع : Cosmopolitan