مراسم عروسی که در فضای باز مثل یک باغ برگزار شود، می‌تواند بسیار زیبا و لذت‌بخش باشد؛ اما ممکن است شما را برای انتخاب لباس کمی به دردسر بیاندازد. داشتن ظاهری که با فضا هم‌خوانی داشته و در عین حال کمی رسمی باشد، به خلاقیت نیاز دارد. در چنین شرایطی باید برای شن، خاک و مسیرهای چمن آماده باشید و احتمال وزیدن باد و آمدن باران را در نظر بگیرید. آقایان برای انتخاب لباس فقط باید به مکان  مراسم عروسی و زمان آن توجه کنند. اما خانم‌ها باید لباسی را پیدا کنند که هم راحت و هم کمی رسمی باشد. 


لباس آقایان

فرقی نمی‌کند  مراسم عروسی لب ساحل، در یک باغ یا حیاطی کوچک باشد، انتخاب لباس برای آقایان ساده است. اگر می‌خواهید ظاهرتان خیلی رسمی نباشد، یک شلوار کتان همراه پیراهن و کت تک می‌تواند ظاهری مناسب باشد. حتما پیراهن را داخل شلوار قرار دهید و یک کمربند ساده‌ی چرمی مشکی یا قهوه‌ای ببندید. برای کفش هم کالج می‌تواند انتخاب خوبی باشد. 

برای تیپ رسمی چیزی جز کت و شلوار برای آقایان پیشنهاد نمی‌شود. کت و شلوار مشکی همراه پیراهن سفید ظاهری کلاسیک به شما می‌دهد. انتخاب بین کراوات یا پاپیون به سلیقه‌ی فرد بستگی دارد. اگر هوا کمی سرد است، می‌توانید جلیقه را هم به این ترکیب اضافه کنید، یا کت و شلوار را از جنسی ضخیم و گرم انتخاب کنید. 


برای شرکت در مراسم عروسی که قرار است کنار ساحل برگزار شود یک بلوز شیفون یا ابریشم مناسب است.

لباس خانم‌ها

اگر   مراسم عروسی لب ساحل باشد، باید موارد زیادی را مد نظر قرار دهید. خیلی از تیپ‌های کلاسیک عروسی را نمی‌توان لب ساحل استفاده کرد. یک پیراهن زیبا که تا بالای زانو باشد به همراه جواهرات زیبا و یک گردنبند چشم‌گیر می‌تواند مناسب باشد. از آن‌جایی که ممکن است در ساحل باد بوزد، شلوارهای رسمی هم گزینه‌ای مناسب برای خانم‌ها هستند. شلواری باریک که تا روی قوزک پا بیاید همراه با یک بلوز شیفون یا ابریشم عالی می‌شود. بهتر است در ساحل کفش پاشنه بلند نپوشید، چون راه رفتن روی شن بسیار مشکل می‌شود. 

اگر  مراسم عروسی در باغ باشد احتمال این‌که روی گل و چمن راه بروید زیاد است. اما هم‌چنان باید لباس رسمی بپوشید؛ پس کارتان کمی سخت می‌شود. اگر برای پوشیدن لباس رسمی ضرورتی نباشد، می‌توانید لباس‌های دو تکه بپوشید. با پوشیدن یک دامن گرد تا زانو با یک بلوز تزئین شده یا پیراهن سبک و جواهرات زیبا ظاهری رمانتیک داشته باشید. بهتر است از پوشیدن کفش پاشنه بلند خودداری کنید، چون به راحتی در زمین نرم فرو می‌رود و دچار مشکل می‌شوید. 


احتمال باران

بزرگ‌ترین خطر برگزاری  مراسم عروسی در فضای باز، باریدن باران‌های غیرمنتظره است. باران، باد شدید و مه می‌تواند حسابی  مراسم عروسی را خراب کند. بهتر است اگر در فصل بهار یا پاییز در چنین  مراسم عروسی شرکت می‌کنید، حتما همراه خود ژاکت ببرید که در صورت باریدن باران برای شرایط آماده باشید. همراه داشتن یک چتر کوچک هم می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.


منبع : Ehow