یکی از روش‌های خوب برای کاهش هزینه‌های خرید لوازم یدکی و تعمیر خودرو، پیدا کردن لوازم یدکی ارزان است. لوازم یدکی باکیفیت حتما گران نیستند و می‌توان با استفاده از روش‌هایی در هزینه‌های خرید آن صرفه‌جویی کرد. برای انجام این کار باید اطلاعاتی اولیه در خصوص مکانیک خودرو داشته باشید. 


پیش از هر چیز نام دقیق قطعه‌ای که دنبالش هستید را پیدا کنید. می‌توانید از راهنمای تعمیر خودرو یا لوازم یدکی استفاده کنید. به فروشگاه لوازم یدکی نروید و بگویید که آن قطعه‌ی بزرگی که کنار موتور است را می‌خواهم. بعضی فروشندگان از ناآگاهی شما سو استفاده می‌کنند و قیمت‌ها را بالاتر می‌گویند. 

ببینید می‌توانید از نوع دست دوم لوازم یدکی مورد نظر استفاده کنید. فروشندگان لوازم یدکی دست دوم معمولا پایین‌ترین قیمت را پیشنهاد می‌کنند. به چند فروشنده سر بزنید و قیمت‌های آن‌ها را مقایسه کنید. می‌توانید به مراکز اسقاط خودرو هم سر بزنید و لوازم یدکی مثل قطعات پلاستیکی داخل خودرو، صندلی، سپر، موتور کامل و قطعاتی دیگر را پیدا کنید. ترمز و قطعات شاسی و جلوبندی را هیچ وقت نباید دست دوم خریداری کنید. 

در سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی به‌دنبال لوازم یدکی دست دوم فروشی باشید. امکان بازسازی قطعه‌ای که می‌خواهید را بررسی کنید. گاهی اوقات این کار وقت زیادی می‌برد، اما بسیار مقرون به صرفه تمام می‌شود. در فروشگاه‌های لوازم یدکی تازه تاسیس به‌دنبال تخفیف باشید. در نیازمندی‌‌های روزنامه هم ممکن است بتوانید لوازم یدکی فروشی ارزان پیدا کنید. 

اگر به فروشگاه لوازم یدکی رفتید و فروشنده قطعه‌ای گران به شما پیشنهاد داد، از او بپرسید برند دیگری هم وجود دارد که قیمتش پایین‌تر باشد یا نه. اگر قطعه‌ای که به‌دنبالش هستید جزو قطعات حیاتی خودرو نیست، نگران نباشید و برند ارزان‌تر را خریداری کنید. اما بهتر است در خرید قطعاتی که با ایمنی خودرو ارتباط مستقیم دارند خساست به‌خرج ندهید. خرید لوازم یدکی دست دوم نیز از همین منطق پیروی می‌کند. می‌توانید برای این‌که اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید، از لیست لوازم یدکی که می‌توانید به صورت دست دوم خریداری کنید کمک بگیرید. 


منبع : Ehow