جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین اعمال جراحی زیبایی است و افراد زیادی برای بهتر کردن چهره‌شان و ایجاد تناسب بین اجزای صورت سراغ این جراحی می‌روند. با این حال هنوز هم تصورات اشتباه زیادی در خصوص جراحی زیبایی بینی بین عموم مردم وجود دارد که باعث می‌شود با دیدی اشتباه سراغ این جراحی بروند؛ و در نهایت از نتیجه‌ی کار راضی نباشند. در این مطلب نکاتی را آورده‌ایم که دانستن‌شان برای افرادی که قصد انجام عمل جراحی زیبایی بینی را دارند ضرروی است. 


بینی بدون نقص وجود ندارد

احتمال این‌که پس از جراحی زیبایی بینی هم بینی‌تان نقص‌هایی مثل قوز  یا یکسان نبودن اندازه‌ی مجراها داشته باشد زیاد است. سعی کنید یادتان باشد که این جراحی، بینی شما را بهتر می‌کند اما آن را به کمال نمی‌رساند. 


تا چند روز شبیه مومیایی می‌شوید

انتظار قرار دادن قالب روی بینی و پانسمان کردن آن را داشته باشید. باید بدانید شاید مجبور شوید تا چند روز اول دوران نقاهت از خانه خارج نشوید. 


تا یک‌ماه پس از انجام جراحی زیبایی بینی قرار دادن عینک روی آن شکل بینی را دچار تغییر می‌کند.

تا یک ماه نباید عینک بزنید

از آن‌جایی که در یک ماه اول استخوان میانی بینی هنوز نرم است، قرار دادن عینک روی آن شکل بینی را دچار تغییر می‌کند. 


احتمال دارد پس از جراحی هیچ دردی احساس نکنید

اگر داروهای‌تان را درست مصرف کنید و به توصیه‌های جراح پلاستیک عمل کنید، احتمال این‌که درد داشته باشید کم است. اما احساس خستگی و کرختی خواهید داشت. 


جراحی زیبایی بینی می‌تواند مشکلات تنفسی را وخیم‌تر کند

بعضی بیماران گزارش می‌دهند با این‌که در طی عمل جراحی زیبایی بینی انحراف بینی‌شان را هم برطرف کرده‌اند، مشکلات تنفسی‌شان وخیم‌تر شده است.


ممکن است خیلی از افراد متوجه تغییرات نشوند

احتمالا این مورد به نظرتان عجیب بیاید، چون شکل بینی‌تان تغییر کرده و بهتر شده و یک هفته هم دوران نقاهت را پشت سر گذاشته‌اید. اما حقیقت دارد، بعضی افراد آن‌قدر مشغله‌ی ذهنی دارند که متوجه تغییرات بینی شما نمی‌شوند. 


معمولا تا هفته‌ها و ماه‌ها پس از جراحی زیبایی بینی صدای‌تان تو دماغی خواهد شد.

تو دماغی شدن صدا

احتمالا تا هفته‌ها و ماه‌ها پس از جراحی زیبایی بینی صدای‌تان تو دماغی خواهد شد. 


حس ناامیدی و وحشت

ممکن است پس از تمام شدن دوران نقاهت، احساس ناامیدی و وحشت داشته باشید. با این‌که ظاهر بینی‌تان بهتر می‌شود، از آن‌جایی که به ظاهر قبلی‌تان عادت داشته‌اید نمی‌توانید با ظاهر جدیدتان کنار بیاید. چون شبیه خودتان نیستید، احساس عجیبی خواهید داشت. 


قدرت جراح پلاستیک محدودیتی دارد

جراح پلاستیک می‌تواند شکل بینی شما را تغییر دهد و آن را بهتر کند، اما توانایی‌ او هم محدودیت‌هایی دارد. بهتر است عکس‌هایی از بینی‌‌هایی که دوست دارید به جراح پلاستیک نشان دهید، اما یادتان باشد که تمام جراحان با محدودیت پتانسیل صورت شما رو به رو هستند.


منبع : Realself