شاید دکوراسیون مدرن برای هر کسی مناسب نباشد، اما این روزها از المان‌های مدرن در بیشتر سبک‌های دکوراسیون استفاده می‌شود، مخصوصا در آشپزخانه. استفاده کردن از جزئیات شیک و براق در فضاهای سنتی نتیجه‌ای جالب می‌دهد. در کل دکوراسیون مدرن بسیار تمیز، ساده و براق است و این نوع زیبایی‌شناسی را می‌توان با استفاده از المان‌های مختلف به آشپزخانه آورد. 


نورپردازی

نورپردازی یک المان مهم از دکوراسیون آشپزخانه است؛ که هم کاربردی است هم به زیبایی فضا می‌افزاید. لامپ‌ آویزهایی که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی روی حس فضا خواهند داشت. در این خصوص انتخاب‌های زیادی دارید که همه در دسته‌ی مدرن قرار می‌گیرند. لامپ آویزهای برنجی با خط‌های صاف و لامپ‌های بیرون زده جلب توجه زیادی می‌کنند. برای این‌که فضا زیادی مدرن نشود، می‌توانید از لامپ‌ آویزهای فلزی تزئینی استفاده کنید. 


یراق

یراق در کابینت نقش جواهرات آشپزخانه را دارد. با استفاده از یراق نه‌تنها می‌توان یک بافت جدید به دکوراسیون اضافه کرد، بلکه سبک آن‌ها می‌تواند حس کلی فضا را تعیین کند. یراق مدرن فاکتورهای زیادی دارند. اندازه، طرز نصب و سبک. اندازه‌ی یراق می‌تواند بسیار کوچک و مینیمال یا بسیار بزرگ باشد که هر دو حس مدرن را به همراه دارند. 

نحوه‌ی نصب یراق، مثلا دستگیره‌‌های کابینت، تاثیر زیادی روی دکوراسیون دارد. برای مثال اگر دستگیره‌ها به صورت افقی و زیر درب‌ها نصب شوند، ظاهر آشپزخانه نسبت به وقتی که دستگیره‌ها به صورت عمودی نصب می‌شوند مدرن‌تر خواهد بود. 


پیشخوانی با گوشه‌های صاف می‌تواند ظاهری مدرن به دکوراسیون آشپزخانه بدهد.


پیشخوان

جزئیات پیشخوان از آن‌چه تصور می‌کنید اهمیت بیشتری دارند. اگر تا به حال روی پیشخوان کار کرده باشید، می‌دانید که پس از انتخاب جنس باید شکل گوشه‌های آن را انتخاب کنید. از آن‌جایی که وجود خط‌های صاف و تمیز یکی از مشخصه‌های دکوراسیون مدرن محسوب می‌شود، پیشخوانی با گوشه‌های صاف می‌تواند ظاهری مدرن به آشپزخانه بدهد. 


کابینت

جزئیات کابینت نقش مهمی در زیبایی کلی آشپزخانه بازی می‌کند. از درب‌های کابینت گرفته تا انواع چوب و رنگ؛ این جزئیات می‌تواند تعیین‌کننده‌ی سبک دکوراسیون باشد. کابینت با درب‌های ساده و رنگ یا لاک الکل، نسبت به کابینتی که درب‌های کنده‌کاری شده دارد حس مدرن‌تری به دکوراسیون می‌دهد. 


پنجره‌

پنجره‌های استیل زیبا هستند و در هر فضایی خودنمایی می‌کنند. استفاده از این نوع پنجره در آشپزخانه حس مدرنی به فضای آن می‌دهد. استیل تیره به چشم تمیز و براق می‌آید و در آشپزخانه‌‌ای که در آن از رنگ سفید روی دیوار یا درب‌های کابینت استفاده شده باشد، عالی خواهد بود. اگر نمی‌خواهید پنجره‌ها را عوض کنید، می‌توانید همین تاثیر را با رنگ کردن پنجره‌های به خاکستری تیره یا مشکی ایجاد کنید.


منبع : About