شغل یک آرایشگر حرفه ای ایجاب می کند تمام روش های اکستنشن مناسب برای مشتریان و نگرانی های احتمالی آنان در این زمینه را بیاموزد. نباید به یک برند یا نوع خاصی از اکستنشن بسنده کرد زیرا تمام اکستنشن ها و روش های اکستنشن برای تمام مشتریان مناسب نیستند.
آرایشگر های حرفه ای که در حوزه ی اکستنشن تجربه دارند از انواع متنوعی از اکستنشن استفاده می کنند. آنچه در ادامه می خوانید انواعی از اکستنشن هایی هستند که بسته به مشتریان مختلف مورد استفاده ی آرایشگر های حرفه ای قرار می گیرند. با اینکه برندهای زیادی وجود دارند و خیلی از آن ها ممکن است مفید و خوب باشند، یک آرایشگر ماهر ممکن است وقت و فرصت استفاده از همه ی آن ها را پیدا نکند.

سوزن زدن
سوزن زدن روشی اقتصادی است که نگهداری از آن و جدا کردنش هم بسیار ساده است. در این روش موهای مشتری سفت بافته می شود تا پایه ای برای پود مو ایجاد شود که بتوان موها را به آن دوخت یا متصل کرد. این روش برای همه مناسب نیست، موی همه نمی تواند فشار بافتن و وزن اکستنشن را تحمل کند. بافت ها، رنگ ها و انواع دیگری از مو وجود دارد که مشتریان براساس قیمت، کیفیت و طول موهای خود می توانند آن ها را انتخاب کنند.

در اکستنشن موهای معمولی از کلیپس و موهای ضعیف از تل استفاده می شود.

کلیپس و دیگر ابزارهای موقتی
در این روش پودهای مو به یک کلیپس متصل می شوند. این پودها اندازه های مختلفی دارند و در نتیجه می توان از آن ها در مناطق مختلف سر استفاده کرد. این روش برای مشتریانی که برای یک موقعیت خاص به دنبال نتیجه ای آنی هستند بسیار مناسب است. گذاشتن این پودها به زمان زیادی نیاز ندارد و می توان در فرصتی کم همه جای سر را اکستنشن کرد. با این روش می توان حجم و طول مو را در رنگ و بافت و با قیمت های مختلف زیاد کرد.
بعضی ها برای این کار موی مصنوعی را پیشنهاد می کنند اما یک آرایشگر حرفه ای به مشتریان خود پیشنهاد می کند از موی طبیعی استفاده کنند، زیرا تحت حرارت بسیار آسان حالت می گیرد. یکی دیگر از روش های موقتی اکستنشن استفاده از تل است که برای کسانی که موهای ضعیفی دارند بسیار مناسب است. این تل ها با سیمی که دیده نمی شود به پودهای مو متصل می شوند و با استفاده از وزن خود،اکستنشن را با امنیت کامل روی موهای فرد نگاه می دارد.

تکه های مناسب برای بالای سر
این روش برای کسانی که موهای بالای سرشان کم پشت شده مناسب است. در این روش اکستنشن حجم و ضخامت موهای بالای سر را زیاد می کند تا کم مویی فرد مشخص نباشد. تکه هایی که مورد استفاده ی آرایشگر ها قرار می گیرند کلیپس یا گیره های میکرو دارند که با استفاده از آن ها سرجای خود می مانند و هر چند وقت یک بار باید سفت شوند.

در اکستنشن برای اضافه کردن حجم و طول مو از حلقه های میکرو استفاده می شود.

حلقه های میکرو
حلقه های میکرو با نام گیره‌ی میکرو نیز شناخته می شوند و وصل و جدا کردن آن ها از مو بسیار ساده است. این حلقه ها برای اضافه کردن حجم و طول مو استفاده می شوند. در این فرایند از حرارت یا چسب استفاده نمی شود. برای وصل کردن آن ها یک گیره ی سیلیکونی کوچک در مرکز موی فرد قرار می گیرد که یک شاخه اکستنشن به آن متصل است. باید مواظب باشید که نزدیک این گیره، حالت دهنده نزنید تا جا به جایی اکستنشن کاهش یابد. در این روش فرد باید هر چند ماه یک بار به سالن زیبایی مراجعه کرده و اکستنشن خود را دوباره سفت کند.

نوار
از نوار برای اضافه کردن طول استفاده می شود اما آرایشگر های حرفه ای از آن بیشتر برای کسانی استفاده می کنند که به دنبال حجم بیشتر هستند. اجرای این روش اکستنشن به زمان بسیار کمی نیاز دارد. لازم نیست فرد هر 4 یا 6 هفته برای ترمیم کردن آن به سالن زیبایی مراجعه کند. در این روش از یک ابزار داغ استفاده می شود که چسب روی پود مو را آب می کند. موی مشتری میان دو پود قرار می گیرد تا به آن مهر شود. پس از استفاده از این روش مشتریان باید مراقب استفاده از حالت دهنده و یا روغن باشند زیرا ممکن است اکستنشن را باز کند.

پیوند
پیوند سرد یا گرم روی بند های کراتین تکی استفاده می شود. اکستنشن های پیوندی برای کسانی مناسب است که به دنبال طول و حجم هستند و نمی خواهند پس از اکستنشن کردن دردسر نگهداری از مو را داشته باشند. این روش به دلیل فشاری که روی مو وارد می کند ممکن است برای کسانی که موهای ترمیم شده دارند مناسب نباشد. اجرای این روش اکستنشن به 2 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد و یکی از گرانترین روش‌های اکستنشن است.
منبع : Modernsalon