لوازم یدکی دست دوم را می‌توان تمیز کرد و دوباره فروخت یا اوراق کرد. هر دو روش برای بازیافت کردن لوازم یدکی استفاده شده مناسب هستند. قطعات آلومینیوم و استیل که دیگر قابل استفاده نیستند، باید به مراکز اوراق فلز برده شوند و در آن‌جا ذوب شده و به محصولات فلزی جدید تبدیل می‌شوند. قطعاتی که هنوز قابل استفاده هستند را می‌توان به فروشنده‌های لوازم یدکی دست دوم فروخت. هم‌چنین می‌توانید در اینترنت برای فروش قطعه‌ی مورد نظر آگاهی بدهید. لوازم یدکی لاستیکی را هم می‌توان بازیافت کرد. 

قطعات خودرو را بررسی و تعیین کنید و ببینید کدام قطعات را می‌توان به‌عنوان لوازم یدکی دست دوم فروخت و کدام قطعات باید اوراق شوند. اگر قطعه‌ای خراب یا در شرایطی بد است، سعی نکنید آن را بفروشید. 

قطعات قابل استفاده را تمیز کنید تا نو به‌نظر برسند. با یک فروشنده یا خریدار لوازم یدکی دست دوم در منطقه تماس بگیرید و در خصوص فروش یا اهدا کردن قطعات با او صحبت کنید. اگر نتوانستید خریداری پیدا کنید، در اینترنت و سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی جست و جو کنید. بعضی سایت‌ها ممکن است عکس قطعات را هم بخواهند پس بهتر است در خصوص اطلاعاتی که می‌دهید صادق باشید. 

قطعاتی که هنوز کارایی دارند اما فروش نمی‌روند را به خریداران دوره گرد ضایعات فلزی بدهید و به میزان ارزش فلزات آن‌ها پول دریافت کنید. این قطعات را هم‌چنین می‌توانید به مراکز بازیافت که فلزات هم قبول می‌کنند بدهید. در اینترنت برای مراکز خرید آهن قراضه و ضایعات فولادی جست و جو کنید و آن‌ها را بیابید. اگر لوازم یدکی دست دومی که دارید به مقدار زیاد باشد، می‌توانید از این راه پول خوبی به دست بیاورید. 

اگر کسب و کار خرید و فروش لوازم یدکی دست دوم داشته باشید، می‌توانید قسمتی از مدل درآمدی خود را به فروش لوازم یدکی به‌عنوان ضایعات فلزی اختصاص دهید. فردی را استخدام کنید که در خصوص مکانیک خودرو اطلاعات کافی داشته باشد. وظیفه‌ی او تشخیص کارایی قطعاتی است که شما خریداری می‌کنید. اگر قطعات قابل استفاده باشند به‌عنوان لوازم یدکی دست دوم به فروش می‌رسند. اما اگر قطعات غیر قابل استفاده باشند، آن‌ها را به مراکز بازیافت یا خریدار آهن قراضه و ضایعات فلزی می‌فروشید. البته بعضی قطعات اگر تعمیر شوند، می‌توان آن‌ها را به قیمتی خوبی فروخت پس بهتر است آن‌ها را تعمیر و به‌عنوان لوازم یدکی تعمیری به فروش برسانید.


منبع : Ehow