جراحی زیبایی بینی باز بیشتر برای بیمارانی توصیه می‌شود که قصد دارند نوک بینی‌شان را عمل کنند. اکثر افراد به‌خاطر جای زخم از جراحی زیبایی بینی باز دوری می‌کنند، بعضی‌ها هم فکر می‌کنند دوران نقاهت این روش جراحی طولانی‌تر است. در حالی که تصور رایج در خصوص جراحی زیبایی بینی باز خیلی مثبت نیست، این روش آسیب کمتری به غضروف بینی وارد می‌کند، دوران نقاهت را طولانی‌تر نمی‌کند و برای جراح پلاستیک امکان استفاده از روش‌های مختلف برای اصلاح شکل نوک بینی را فراهم می‌کند. در این مطلب نکاتی را در خصوص جراحی زیبایی بینی باز آورده‌ایم تا این روش کمی شفاف‌سازی شود. 


زخم‌های نامرئی

برشی که در جراحی زیبایی بینی باز زده می‌شود به شکل V است و پس از ترمیم شدن تقریبا قابل رویت نخواهد بود. این نوع برش توسط جراح پلاستیک مخصوصا برای پنهان کردن جای زخم استفاده می‌شود و در کمال تعجب، برش‌های صاف پس از ترمیم شدن نمایان‌تر از برش‌های V شکل هستند. 


برش پنهان

علاوه بر این‌که جراحان برش را به شکل V می‌زنند، آن را جایی می‌زنند که از رو به رو نمایان نباشد. برش در جراحی زیبایی بینی باز زیر نوک بینی زده می‌شود که به سمت پایین است و از رو به رو دیده نمی‌شود. بیشتر بیماران پس از جراحی سعی می‌کنند تا جای زخم را پیدا کنند و به سختی موفق می‌شوند. 


تغییرات بعد از جراحی زیبایی زیبایی مثل باریک کردن یا تغییر جهت نوک بینی تاثیر زیادی روی تعادل اجزای صورت دارد.

تغییرات ظریف و طبیعی

از جراحی زیبایی بینی باز برای ایجاد تغییرات دائمی و تاثیرگذار استفاده می‌شود. برای مثال باریک کردن یا تغییر جهت نوک بینی تاثیر زیادی روی تعادل اجزای صورت دارد. بازسازی دقیق و دائمی غضروف نوک بینی با در دسترس بودن آناتومی بینی که از طریق جراحی زیبایی بینی باز حاصل می‌شود، بسیار ساده‌تر است. البته در جراحی زیبایی بینی بسته هم می‌توان روی نوک بینی کار کرد، اما با روش باز دست جراح پلاستیک بازتر است. 


آسیب کمتر

بر خلاف تصور عمومی، در روش باز آسیب کمتری به زیرساخت‌های بینی وارد می‌شود. در روش بسته معمولا غضروف‌های بینی از یکدیگر جدا می‌شود تا بریج بینی در دسترس باشد. اما در روش باز پوست بینی برداشته می‌شود و غضروف‌ها ساختار طبیعی‌شان را حفظ می‌کنند. به این شکل کار جراح پلاستیک راحت‌تر می‌شود و آسیب کمتری به ساختار بینی وارد می‌شود. 


حق انتخاب با شما است

پس از این‌که تحقیقات کافی را انجام دادید و در جلسات مشاوره با جراح پلاستیک خود مشورت کردید، این شما هستید که باید در خصوص روش جراحی تصمیم بگیرید. مهم این است که در خصوص تمام احتمالات با جراح صحبت کنید و در نهایت از نتیجه‌ی عمل راضی باشید. 


منبع : 8west