تا زمانی که خودروهای جدید تولید می‌شوند و خودروهای قدیمی نیاز به تعمیر و مراقبت دارند، تقاضا برای لوازم یدکی کار کرده‌ی خودرو هم وجود خواهد داشت. نتیجه این‌که این صنعت فرصت‌های خوبی را برای فروش و درآمدزایی فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید لوازم یدکی خود را بفروشید به مراکزی که این قطعات را می‌خرند مراجعه کنید. یا اگر فردی کارآفرین هستید دست به کار شوید و یک کسب کار فروش لوازم یدکی خودرو راه بیندازید.


فرصت‌های شغلی فروش لوازم یدکی خودرو را پیدا کنید

به سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های استخدام مراجعه کنید و دنبال فرصت‌های شغلی در زمینه‌ی فروش لوازم یدکی خودرو باشید. در صفحه‌ی نیازمندی‌های روزنامه زیر عنوان‌های «خودرو» و «فروش» به‌دنبال شغل مورد نظر باشد و یا اگر به‌دنبال وب‌سایت‌های استخدامی هستید در کادر جستجوی گوگل عبارت «فروش لوازم یدکی خودرو» را تایپ کنید. یک لیست کتبی از فرصت‌های  شغلی  که مناسب تجربه و تحصیلات شما باشد تهیه کنید. شرایط استخدامی هر آگهی را مطالعه کنید و تقاضانامه‌ی آن را پر کنید.


برای شروع کسب و کار فروش لوازم یدکی باید با سمت‌هایی مثل هماهنگ کننده‌ی فروش، معاون قسمت خرده فروشی و بازاریابی و ویزوتری آشنایی داشته باشید.

سمت خود را در فروش لوازم یدکی خودرو پیدا کنید

دست به یک تحقیق بزنید و کارفرمایانی که در حیطه‌ی لوازم یدکی خودرو فعالیت می‌کنند و مایلید با آن‌ها کار کنید را هدف قرار دهید. تعیین کنید که در چه سمتی می‌خواهید فعالیت داشته باشید، مثلا می‌خواهید هماهنگ کننده‌ی فروش باشید، معاون قسمت خرده فروشی باشید  یا می‌خواهید کار بازاریابی و ویزیتوری انجام دهید.

این را هم مشخص کنید که ترجیح می‌دهید لوازم یدکی را به چه کسی بفروشید. آیا می‌خواهید به دلالان خودرو بفروشید یا به تعمیرگاه‌ها و یا این که به مصرف‌کنندگان نهایی. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید مشاور خرده فروشی باشید که کار آن فروش لوازم یدکی به مصرف کنندگان باشد، می‌توانید به شعبه‌های این فروشگاه‌ها سری بزنید یا از طریق وب‌سایت آن‌ها تقاضای کار بدهید. هم‌چنین می‌توانید مستقیما با یک کارفرمای بالقوه در زمینه‌ی لوازم یدکی خودرو از طریق تلفن، نامه و یا ایمیل تماس بگیرید.

کسب و کار خودتان را در زمینه‌ی لوازم یدکی خودرو شروع کنید

می‌توانید خودتان یک کسب و کار فروش لوازم یدکی خودرو راه بیندازید. در این اینترنت جستجو کنید و عمده‌فروشی‌ها،‌ مراکز جمع‌آوری خودروهای اسقاطی، وب‌سایت‌های حراج آنلاین را برای خرید لوازم یدکی ارزان قیمت پیدا کنید. لوازم یدکی را که خریداری کرده‌اید از طریق وب‌سایت خودتان بفروشید و یا اگر وب‌سایت ندارید در وب‌سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی دیگر به فروش بگذارید و از این راه سودی عاید خود کنید.
شخصا با تعمیرگاه‌های خصوصی خودرو تماس تماس بگیرید و سعی کنید لوازم یدکی را به آن‌ها بفروشید. 

منبع : Ehow