تبریک می‌گوییم، جراحی زیبایی بینی را پشت سر گذاشته‌اید. در حالی که تا یک هفته پس از عمل تقریبا تمام اثرات جانبی از بین می‌روند، کمی ناراحتی و ضعف در هفته‌ی اول کاملا طبیعی است. هم‌چنین، داشتن پانسمان بینی و ورم و کبودی زیر چشم‌ها و روی گونه ممکن است باعث شود راحت خوابیدن به سادگی همیشه نباشد. در این مطلب نکاتی را برای‌تان آورده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پس از جراحی زیبایی بینی هم مثل یک بچه به خواب شیرین فرو بروید. 


آماده باشید

قبل از عمل، برای تخت خواب بالشت‌های اضافی و راحت تهیه کنید که با استفاده از آن‌ها بتوانید هنگام خواب سرتان را بالا نگه دارید. اگر هنگام خواب سرتان فقط کمی رو به بالا باشد، در خوابیدن ورم صورت تاثیر زیادی خواهد داشت. هر چه ورم صورت کمتر باشد، ناراحتی شما هم کمتر خواهد بود. 


داروها را تهیه کنید

جراح پلاستیک به احتمال زیاد تعدادی آرام‌بخش و آنتی‌بیوتیک برای‌تان تجویز می‌کند که در دوران نقاهت مصرف کنید. این داروها را قبل از عمل تهیه کنید چون فورا پس از عمل باید آن‌ها را مصرف کنید. دستور مصرف داروها را به‌خوبی مطالعه کنید. مصرف آن‌ها ممکن است تا حدی ناراحتی‌های ناشی از درد و ورم را کاهش دهد. 


برای جلوگیری از اختلال در خواب بعد از جراحی زیبایی بینی به جای قهوه از دمنوش نعنا استفاده کنید.

کافئین مصرف نکنید

شاید نوشیدن قهوه یکی از کارهایی باشد که هر روز انجام می‌دهید اما پس از جراحی زیبایی بینی، کافئین می‌تواند در استراحت، خواب و فرایند بازیابی اختلال ایجاد کند. مخصوصا اگر با آرام‌بخش‌ها و آنتی‌بیوتیک‌هایی که جراح پلاستیک برای‌تان تجویز کرده ترکیب شود. می‌توانید به‌جای قهوه دمنوش نعنا بنوشید که آرامش‌بخش است و به خواب‌تان هم کمک می‌کند. 


غلت نزنید

اگر از آن‌ دسته افراد باشید که هنگام خواب زیاد تکان می‌خورند، احتمالا غلت نزدن برای‌تان بسیار مشکل خواهد بود. اما اگر قبل از خواب به خود یادآوری کنید که نباید غلت بزنید، تا حد زیادی به ثابت ماندن‌تان هنگام خواب کمک خواهد کرد. البته نیازی نیست خیلی در مورد غلت زدن نگران باشید، پانسمان تا حد زیادی از بینی محافظت می‌کند و اگر با غلت زدن به آن آسیبی بزنید به احتمال زیاد از خواب بیدار خواهید شد. 


تنها بخوابید

اگر متاهل هستید، هفته‌ی اول پس از جراحی زیبایی بینی فرصت مناسبی برای بیرون کردن همسرتان از تخت خواب است. یادتان باشد، ضربه نخوردن بینی در دوران نقاهت اهمیت زیادی دارد و اگر همسرتان زیاد در خواب تکان بخورد یا حتی مشت و لگد پرت کند، احتمال این‌که به بینی‌ شما آسیب وارد کند بسیار زیاد است. انجام این کار برای همه ضروری نیست، اما در صورت لزوم حتما مسئله را برای‌ همسرتان شرح دهید و او را قانع کنید. 


منبع : 8west