اگر شما هم صاحب یکی از مدل‌های تویوتا هستید و زیاد به لوازم یدکی نیاز پیدا می‌کنید، شاید به این فکر کنید که ساده‌ترین روش‌ها برای پیدا کردن لوازم یدکی تویوتا چیست. حتی اگر قصد داشته باشید کسب و کار فروش لوازم یدکی تویوتا راه بیاندازید، دسترسی به لوازم یدکی نو و دست دوم تویوتا کار مشکلی نیست. در بیشتر موارد، می‌توانید خودتان آن‌ها بخرید یا درخواست کنید برای‌تان ارسال کنند. 


روش اول

با نمایندگی تویوتا تماس بگیرید. با این‌که تصور عمومی بر این است که نمایندگی‌ها معمولا لوازم یدکی را به قیمت بالاتری می‌فروشند، نکته‌ی مثبت خرید از نمایندگی این است که معمولا لوازم یدکی مورد نیاز شما را دارند و می‌توانید از اصل بودن قطعات مطمئن باشید. اگر لوازم یدکی را بخواهید، شاید بتوانید با چانه زدن قیمت را کمی پایین بیاورید. 


روش دوم

به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم یدکی سر بزنید. هر محله‌ای چند فروشگاه لوازم یدکی دارد و خیلی از آن‌ها قطعات تویوتا را نیز می‌فروشند. اگر فروشگاه، قطعه‌ای که به‌دنبالش هستید را نداشت، می‌توانید از کارکنان بخواهید با فروشگاه‌ها و پخش‌کنندگان دیگر تماس بگیرند و قطعه را برای‌تان پیدا کنند. 


یکی از راه‌های تهیه لوازم یدکی خرید از فروشگاه‌های اینترنتی لوازم یدکی و نیازمندی‌های اینترنتی می‌باشد.

روش سوم

در اینترنت جست و جو کنید. این روز‌ها چند وب‌سایت در ایران تاسیس شده‌اند که لوازم یدکی را به صورت آنلاین می‌فروشند و بیشتر مدل‌ها و برندها را نیز تحت پوشش دارند. می‌توانید اسم قطعه و مدل خودرو را در اینترنت جست و جو کنید. فروشگاه‌های اینترنتی لوازم یدکی معمولا قیمت‌های خوبی دارند و با خرید از آن‌ها می‌توانید کمی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. هم‌چنین می‌توانید در سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی هم جست و جو کنید.


روش چهارم

در نیازمندی‌های روزنامه جست و جو کنید و چند وقت یک بار به مراکز اسقاط خودرو سر بزنید. از این طریق می‌توانید لوازم یدکی دست دومی پیدا کنید که به خودرو شما بخورند. حتی یک خودرو آسیب دیده که کار نمی‌کند هم قطعاتی دارد که ممکن است به درد خودروهای دیگر بخورند. با چانه زدن با صاحب خودرو یا مدیر مرکز اسقاط خودرو می‌توانید لوازم یدکی را با قیمت‌های بسیار مناسبی خریداری کنید. 


منبع : Ehow