جدای از درد و ورم و کبودی، گذراندن هفته‌ی اول دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. با وجود چسب روی بینی و صورتی ورم کرده و چشم‌هایی خونی، بهترین گزینه ماندن در خانه است. از آن‌جایی که حبس کردن خود در خانه معمولا احساس خوبی ندارد، ما ایده‌هایی برای گذراندن دوران نقاهت پس از جراحی زیبایی بینی برای‌تان داریم که بتوانید این دوران را به خوشی بگذرانید. 


برنامه‌ریزی کنید

ارزشش را دارد که از چند هفته قبل از روز جراحی زیبایی بینی برای دوران نقاهت برنامه‌ریزی کنید. این‌که بدانید چه چیزی در انتظارتان است و ابزار لازم برای گذراندن دوران نقاهت را فراهم کنید، باعث می‌شود تحمل دوران نقاهت آسان‌تر شود. جدای از داروهایی که جراح پلاستیک برای‌تان تجویز می‌کند، وسایل سرگرمی از قبیل تعداد زیادی کتاب، فیلم، مجله و سریال را برای خود فراهم کنید. 


رعایت خودتان را بکنید

بینی برای ترمیم شدن به زمان نیاز دارد و این یعنی، باید برای مدتی به خود سخت نگیرید و فعالیت‌های سبک مثل راه رفتن را در هفته‌ی اول دوران نقاهت انجام دهید. اگر از آن دسته افراد هستید که حتی یک روز هم باشگاه رفتن را ترک نمی‌کنند، بهتر است قبل از جراحی برنامه‌ی ورزشی‌تان را کمی فشرده کنید تا ورزش نکردن در دوران نقاهت جبران شود. 


کارهای مثل پیاده‌روی، آشپزی و حتی ملاقات با دوستان منجر می‌شود تا دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی بینی به خوبی سپری شود.

زیادی تنبل نشوید

با این‌که ممکن است در روزهای اول و دوم دوران نقاهت نتوانید کار زیادی انجام دهید، به زودی حالت‌تان آن‌قدر خوب می‌شود که بتوانید بیشتر فعالیت‌های روزانه را از سر بگیرید. کارهای مثل پیاده‌روی، آشپزی و حتی ملاقات با دوستان را انجام دهید. سعی کنید هر چه زودتر به زندگی عادی باز گردید چون استراحت بیش از حد نه‌تنها به افسردگی منجر می‌شود، بلکه فعال بودن به تسریع فرایند ترمیم هم کمک می‌کند. 


پیژامه نپوشید

درست است که ماندن در خانه و پوشیدن پیژامه و استراحت مطلق پس از جراحی زیبایی بینی بسیار لذت بخش است، اما بهتر است لباس بپوشید که کم کم و در روزهای اول دوران نقاهت به فعالیت‌های روزانه خود برسید. 


از خانه خارج شوید

با این‌که فعالیت‌هایی مثل شنا کردن در دوران نقاهت ممنوع هستند، فعالیت‌های سبک مثل پیاده‌روی ممکن است فرایند ترمیم را تسریع کنند. اگر از چسب روی بینی‌تان خجالت می‌کشید، کلاه بگذارید، یا یک روسری سرتان کنید. حتی می‌توانید از دوستان‌تان بخواهید همراهی‌تان کنند، فقط تاکید کنید که این یک مسابقه نیست. در دوران نقاهت فقط باید فعالیت‌های سبک انجام دهید.


یکی از روش‌های مناسب برای گذراندن دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی بینی دعوت کردن دوست صمیمی‌تان به منزل است.

مهمان دعوت کنید

اگر از این‌که در رستوران غذا بخورید خجالت می‌کشید، دوستان‌تان را به خانه‌ی‌تان دعوت کنید. لازم نیست برای آشپزی به خودتان فشار بیاورید، غذا را از بیرون سفارش دهید و با دوستان‌تان به تماشای تلویزیون بنشینید. 


از فرایند بازیابی یادداشت برداری کنید

ثبت کردن مراحل بازیابی در یک دفترچه یا بلاگ روشی عالی برای سرگرم کردن و تسلط داشتن بر پیشرفت فرایند ترمیم است. از تغییرات زخم‌ها، ورم و میزان انرژی هر روز یادداشت برداری کنید. اگر این اطلاعات را در اینترنت به اشتراک بگذارید، ممکن است با افرادی که تجریبات مشابه داشته‌اند هم آشنا شوید. 


انجام کارهای عقب افتاده

لیست کارهای عقب افتاده را بررسی کنید و در دوران نقاهت، مواردی که در توان‌تان هستند را انجام دهید. از انجام فعالیت‌های سخت خودداری کنید. 


به خودتان برسید

شاید کنار ساحل لم نداده باشید، اما می‌توانید از دوران نقاهت مثل یک تعطیلات کوتاه استفاده کنید. یادتان باشد که در این دوران به خودتان آسان بگیرید و رسیدگی کنید. می‌توانید کارهای مورد علاقه و عقب افتاده‌ی‌تان را انجام دهید و از زمان بیکاری‌تان لذت ببرید.


منبع : 8west