تبریک! قصد دارید قبل از مراسم عروسی عمل جراحی زیبایی بینی انجام دهید؟ مراسم عروسی یکی از رایج‌ترین دلایل خانم‌ها برای جراحی زیبایی بینی است. برنامه‌ریزی کردن برای مراسم عروسی و جای دادن جراحی زیبایی بینی در این برنامه می‌تواند اضطراب زیادی به همراه داشته باشد. تازه باید به این‌که به خانواده شوهر هم چه بگویید فکر کنید. 

حالا سوال اصلی این است که جراحی زیبایی بینی باید چه مدت قبل از مراسم عروسی انجام شود؟ در حالت ایده‌آل شش ماه مدت زمان مناسبی است. اما اگر مثل بیشتر عروس خانم‌ها وقت کافی ندارید، سه ماه هم قابل قبول است. البته ممکن است روز عروسی بینی‌تان کمی ورم داشته باشد. ورم بینی بیشتر بیماران پس از سه ماه تقریبا از بین می‌رود و می‌توانند چیزی نزدیک به نتیجه‌ی نهایی جراحی را ببینند. اما بعضی بیماران، مخصوصا آن‌هایی که پوست بینی‌شان ضخیم است و می‌خواهند نوک بینی‌شان کوچک شود، ممکن است در روز عروسی کمی ورم داشته باشند که می‌توان آن را با آرایش کاملا پنهان کرد. اما در کل عروس خانم‌هایی که سه ماه قبل از مراسم عروسی، جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند، روز عروسی خوشحال و راضی هستند. 


برنامه‌ریزی کنید

اگر نگران ورم و کبودی صورت‌تان در عکس‌های عروسی باشید، اضطراب وحشتناکی خواهید گرفت. اگر می‌توانید شش ماه قبل از مراسم عروسی عمل کنید، حتما این کار را انجام دهید. البته اگر سه ماه وقت دارید هم می‌توانید این کار را انجام دهید، اما حتما باید این مسئله را مد نظر قرار دهید که اگر پس از جراحی مشکلاتی مثل عفونت برای‌تان پیش بیاد باید چه کار کنید. این مشکلات بسیار نادر هستند اما گاهی اوقات پیش می‌آیند پس باید برای آن‌ها هم به خوبی برنامه ریزی کنید. 


اگر صورت‌تان قرار است طی جراحی زیبایی بینی تغییر زیادی بکند، بهتر است در مورد جراحی به خانواده‌ی شوهرتان هم بگویید.

توصیه‌هایی برای عروس خانم‌ها

ما با تعدادی از عروس خانم‌ها که قبل از مراسم عروسی، جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند صحبت کرده‌ایم و توصیه‌های آن‌ها را برای‌تان آورده‌ایم:

  • در مورد این‌که می‌خواهید به خانواده‌ی‌ شوهرتان چه بگویید فکر کنید. اگر صورت‌تان قرار است تغییر زیادی بکند، بهتر است در مورد جراحی به خانواده‌ی شوهرتان هم بگویید. 
  • نامزدتان را در جریان قرار دهید. به هر حال او عاشق‌تان است و از شما حمایت خواهد کرد. او می‌تواند در جلسات مشاوره شما را همراهی کند و سوالاتی که فراموش می‌کنید از جراح پلاستیک بپرسید را به شما گوشزد کند. 
  • از دوران نقاهت استفاده کنید. مدت زمانی که در خانه استراحت می‌کنید زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی است. می‌توانید روی منوی غذا فکر کنید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. 
  • برای افسردگی دوران نقاهت برنامه‌ریزی کنید. اکثر بیماران در دوران نقاهت دچار افسردگی می‌شوند. بهتر است از این مسئله آگاه باشید و برای آن چاره‌ای بیاندیشید. 

زمانی که می‌خواهید قبل از مهم‌ترین رویداد زندگی‌تان جراحی زیبایی بینی انجام دهید، مشورت با یک جراح پلاستیک ضروری است. برای جلسه‌ی مشاوره چند ماه قبل از مراسم عروسی وقت بگیرید تا پس از آن زمان کافی برای فکر کردن و تصمیم‌گیری داشته باشید. 


منبع : 8west