درب اتوماتیک برای کسب و کارها و ارائه کنندگان خدمات فواید زیادی دارد. این نوع درب تا حد زیادی مصرف انرژی را کاهش می‌دهد؛ اما مهم‌تر از آن، رفت و آمد را برای افراد ناتوان و مسن آسان می‌کند. هر روز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیشتری درب‌های قدیمی خود را با درب اتوماتیک جایگزین می‌کنند و این کار دلیلی منطقی دارد. درب اتوماتیک برای بیماران و مراجعین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایده‌آل است. 

بیمارستان‌ها معمولا شلوغ هستند و ترافیک انسانی در آن‌ها بسیار شدید است. درب اتوماتیک در مدیریت جریان این ترافیک مخصوصا در ساعات ملاقات نقش موثری دارد. با وجود درب اتوماتیک تمام مراجعین می‌توانند بدون کمک کارکنان بیمارستان به درب‌های ورودی و خروجی دسترسی سریع و آسان داشته باشند. از بین افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، تعداد زیادی ناتوان هستند و از وسایلی مثل ویلچر، واکر یا عصا برای راه رفتن استفاده می‌کنند و باز و بسته کردن درب‌های دستی برای‌شان کار ساده‌ای نیست. هم‌چنین کار کارکنان بیمارستان که بیماران را با تخت و صندلی چرخ‌دار جا به جا می‌کنند، با وجود درب‌های اتوماتیک بسیار ساده‌‌تر می‌شود. تیم‌های پزشکی هم که دستگاه‌های پزشکی را روی چرخ این طرف و آن طرف می‌برند، می‌توانند از وجود درب‌های اتوماتیک سود زیادی ببرند. 

تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید برای استفاده‌ی افراد از جمله افراد ناتوان و مسن امکانات لازم را فراهم کنند. البته اکثر بیمارستان‌هایی که اخیرا احداث شده‌اند درب اتوماتیک دارند تا افراد ناتوان، زخمی و مسن مشکلی نداشته باشند. یکی دیگر از فواید مهم استفاده از درب‌های اتوماتیک کاهش مصرف انرژی است. از آن‌جایی که این درب‌ها فقط وقتی فردی نزدیکشان می‌شود باز می‌شوند، گرما یا سرما از داخل ساختمان بیرون نمی‌رود. هم‌چنین در این حالت درب‌ها دیگر در اثر سهل‌انگاری کارکنان باز نخواهد ماند. 

این مسئله در فصل زمستان با سرد شدن هوا و افزایش تعداد بیماران محسوس‌تر می‌شود. البته جدای از صرفه‌جویی در مصرف انرژی، حفظ دمای متعادل در بیمارستان‌ها اهمیت زیادی دارد. این روزها به ندرت در بیمارستان‌ها با درب‌های دستی مواجه می‌شویم و هر روز پزشکان بیشتری درب‌های مطب‌های‌شان را با درب اتوماتیک جایگزین می‌کنند. این درب‌ها نسبت به درب‌های قدیمی امنیت بیشتری برای ساختمان و مراجعین فراهم می‌کنند. با استفاده از درب اتوماتیک در داخل ساختمان، دسترسی به بخش‌های خاص فقط برای افراد مجاز ممکن خواهد بود و کنترل درب‌ها به دست مامورین حفاظتی بیمارستان انجام خواهد شد. می‌توان درب‌ها را طوری طراحی کرد که فقط با استفاده از کارت‌های ورود و خروج باز شوند یا این‌که در کنار آن‌ها سیستم‌های اینترکام نصب کرد که کارکنان بتوانند با اتاق کنترل در ارتباط باشند. 

هم‌چنین شیشه‌ای که برای ساخت درب‌های اتوماتیک استفاده می‌شود تقویت شده است و این احتمال بروز حوادث و زخمی شدن بیماران یا کارکنان بیمارستان را کاهش می‌دهد. 


منبع : Adsf