در سال‌های اخیر روش‌هایی در دنیای جراحی زیبایی ظهور کرده‌اند که در واقع جراحی نیستند. برای مثال خط‌های پیشانی معمولا با تزریق بوتاکس یا ژل صاف می‌شود و دیگر از جراحی کشیدن پوست صورت استفاده نمی‌شود. حالا حتی جراحی زیبایی بینی هم با استفاده از روش‌های تزریق ژل انجام می‌شود. از آن‌جایی که این روش دوران نقاهت ندارد و آسیبی به ساختار صورت وارد نمی‌کند، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و برای همین تصمیم گرفتیم نکاتی را در مورد آن برای‌تان فراهم کنیم.


کاندیداهای مناسب

در این روش موادی به شکلی استراتژیک به بینی تزریق می‌شود. باید بدانید که تزریق ژل برای اصلاح شکل بینی تمام افراد موثر نیست. برای مثال با استفاده از این روش نمی‌توان بینی‌های پهن و بزرگ را باریک و کوچک کرد و برای کوچک کردن سوراخ‌های بینی هم کارایی ندارد. اما تزریق ژل برای کسانی که بینی‌شان نقص‌های کوچک دارد بسیار مناسب است. مشکلاتی مثل قوز و کج بودن تیغه، مخصوصا اگر ناشی از  جراحی زیبایی بینی قبلی باشد به راحتی با تزریق حل می‌شود. با استفاده از تزریق ژل می‌توان حفره‌ها را پر کرد، ظاهر بینی را صاف کرد، ظاهر بینی شکسته را بهتر کرد، تقارن ایجاد کرد، یک بریج صاف را ترمیم کرد و بینی افتاده را بالا کشید. شاید فکر کنید که تزریق ژل به بینی آن را بزرگ‌تر می‌کند اما این‌طور نیست. اگر از ژل به شکلی استراتژیک برای ایجاد تقارن و بهبود ظاهر بینی استفاده شود، تناسب بینی با دیگر اجزای صورت بیشتر خواهد شد. 


جزئیات

معمولا ماده‌ای به نام RADIESSE برای تزریق به بینی استفاده می‌شود. این یک ماده‌ی طبیعی و زیست‌ پروفاش است که تا یک سال دوام دارد. در فرایند تزریق اول از یک کرم بی‌حسی برای بی‌حس کردن بینی استفاده می‌شود و سپس تزریق در محل مورد نظر انجام می‌شود. تمام فرایند تنها 15 دقیقه طول می‌کشد و نتیجه‌ی آن فورا قابل مشاهده است. البته بعضی بیماران ممکن است دوباره به تزریق نیاز داشته باشند که باید دو هفته صبر کنند. بعد از تزریق بیمار تقریبا دردی حس نمی‌کند و از ورم و کبودی پس از  جراحی زیبایی بینی خبری نیست. هم‌چنین فورا پس از تزریق می‌توانید سر کار بروید و به زندگی عادی خود بازگردید. این روش ممکن است برای بعضی افراد ایده‌آل باشد، اما بعضی‌ها هم برای ترمیم ظاهر بینی به جراحی زیبایی بینی سنتی نیاز خواهند داشت. 


منبع : Rhinoplastyny