اگر عادت ندارید هر سال سالن زیبایی خود را تمیز کنید باید این کار را به لیست‌ کارهایی که سالن شما را به یک سالن زیبایی موفق تبدیل می‌کند اضافه کنید. در این مطلب نکات و روش‌ها و هم‌چنین پیشنهاد‌های صاحبان سالن‌های زیبایی موفق دنیا برای داشتن سالنی تمیز و مرتب را برای شما گرد هم آورده‌ایم.
بهار فصل تجدید و تولد دوباره است. هم‌چنین فرصت مناسبی است برای این‌که وضعیت سالن زیبایی خود را بررسی کنید. انجام امور نظافتی در سالن زیبایی باعث می شود احساس تازگی کرده و خود را برای موفقیت در سال جدید آماده کنید. این‌که نظافت سالن زیبایی خود را چگونه مدیریت می‌کنید کاملا به خودتان بستگی دارد.
این‌که سالن را تعطیل کنید و تمام کارکنان را به کار بگیرید، یا برای این کار یک گروه برای انجام امور نظافتی استخدام کنید یا این‌که زودتر به سالن بروید و قبل از این‌که مشتریان بیاید خودتان آن‌جا را نظافت کنید، تصمیمی است که خودتان باید با توجه به نیازهای سالن زیبایی‌تان بگیرید. اما می‌توانید از روش‌هایی که صاحبان سالن‌های زیبایی موفق دنیا برای انجام امور نظافتی و تمیز نگاه داشتن سالن‌های خود استفاده می‌کنند درس بگیرید.

بیشتر سالن‌های زیبایی زمان خاصی را برای نظافت و انجام امور نظافتی سالن در نظر می‌گیرند.

به گفته‌ی بعضی صاحبان سالن‌های زیبایی، زمستان هم زمان مناسبی برای انجام امور نظافتی سالانه‌ی سالن است. صاحب یک سالن زیبایی در سن دیگو زمستان را به این دلیل انتخاب می‌کند که مشتریان پول‌های خود را در تعطیلات خرج کرده و کمتر به سالن زیبایی مراجعه می‌کنند. او هم‌چنین ژانویه را ماهی برای برنامه ریزی سال بعد می‌داند. او موسیقی مورد علاقه‌ی خود را پخش می‌کند و کار را با کمدهای لوازم آرایش آغاز می‌کند، چون بیشتر از هر جای دیگر کار دارند و ظرف چند روز صبح‌ها قبل از این‌که سالن باز شود کار نظافت را به اتمام می‌رساند.
یک متخصص ناخن که در یک سالن زیبایی در نیویورک کار می‌کند مسئول امور نظافتی قسمت خدمات ناخن هم هست و وقتی رئیسش در حال تعمیر قسمت‌هایی از سالن است قسمت ناخن را کاملا نظافت می‌کند.
مدیر یکی دیگر از سالن‌های زیبایی به جای این‌که منتظر انجام امور نظافتی سالانه بماند یک نظافتچی برای نظافت هفتگی سالن زیبایی خود استخدام کرده‌ است که قسمت‌های پر رفت و آمد سالن را هر هفته نظافت می‌کند.
مدیر دیگری نیز سالی دو بار سالن زیبایی خود را نظافت و رنگ آمیزی می‌کند. او هم‌چنین دکوراسیون داخلی سالن را کمی تغییر می‌دهد و مثلا جای مجله‌های قاب شده روی دیوار را عوض می‌کند.
صاحب یک سالن زیبایی دیگر در ویکتوریای استرالیا، کار نظافت سالن زیبایی خود را با دکوراسیون داخلی سالن آغاز می‌کند. او لوسترها، اشیا تزئینی، مجسمه‌ها و کریستال‌های سواروفسکی و هم‌چنین مجموعه‌ی بزرگ لاک‌های خود را گردگیری می‌کند.

بیشتر سالن‌های زیبایی نظافت و مرتب بودن سالن را در جمع و جور کردن لوازم آرایشی می‌دانند.

مالک یک سالن زیبایی دیگر از سانفرانسیسکو سعی می‌کند با نظافتسالن زیبایی مثل یک پروژه‌ی تیمی برخورد کند تا همه در شکل دادن ظاهر سالن نقش داشته باشند. او بیشتر روی جمع و جور کردن لاک‌ها و دیگر لوازم آرایش تمرکز دارد.
با محصولاتی که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید، خیلی کارها می‌شود کرد. مثلا می‌توانید لاک‌هایی که نیاز ندارید را به مشتریان خود ببخشید یا آن‌ها را به آموزشگاه‌های خدمات ناخن اهدا کنید. یادتان باشد که می‌توان از وسایل قدیمی برای اهداف جدید استفاده کرد. مثلا می‌توانید از حوله‌‌های قدیمی به عنوان دستمال گردگیری یا از ناخن‌ مصنوعی‌های بلا استفاده برای نمایش نمونه کارهای خدمات ناخن استفاده کنید.
مدیر یک سالن زیبایی لاک‌های بلا استفاده خود را روی میز پذیرش می‌گذارد و با قیمتی بسیار پایین می‌فروشد. به گفته‌ی او مشتریان عاشق خریدن لاک‌های ارزان هستند.
از طرف دیگر مدیر دیگری محصولات خدمات ناخن خود را برای استفاده‌ی کارآموزهای خدمات ناخن نگاه می‌دارد. او آن‌ها را در یک سطل می‌ریزد و اجازه می‌دهد هر کس که به وسایل خدمات ناخن نیاز دارد آن‌ها را زیر و رو کند.


ادامه دارد ...
منبع : Nailsmag