یادتان است وقتی بچه بودید چقدر دوست داشتید عینک بزنید؟ بعضی کودکان آن‌قدر به عینک علاقه دارند که وانمود می‌کنند چشمان‌شان ضعیف شده است. اما وقتی بزرگ می‌شوند و به عینک نیاز پیدا می‌کنند، دیگر به آن علاقه‌ای ندارند و عینک زدن به چیزی تبدیل می‌شود که زندگی اجتماعی‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را مضحکه‌ی دست عام و خاص می‌کند؛ پس سراغ لنز می‌روند. با این‌که لنز کار عینک را انجام می‌دهد، استفاده از آن مشکلات خود را دارد و همیشه جای عینک را پر نمی‌کند. به هر حال کسانی که چشمان‌شان ضعیف است و هنوز سراغ اعمال جراحی چشم مثل لیزیک نرفته‌اند، مجبورند عینک داشته باشند؛ پس بهتر است عینک مناسبی تهیه کنند. در دنیایی ایده‌آل، می‌توانید چند عینک با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف داشته باشید که بسته به شرایط روحی و جایی که می‌خواهید بروید آن‌ها را عوض کنید. اما در دنیای واقعی عینک چیز گرانی است و در اکثر مواقع افراد بیش از یک یا دو عینک ندارند. پس باید سعی کنند بهترین عینک را برای صورت‌شان انتخاب کنند. ما با هاروی ماسکات، چهارمین نسل از مدیران برند MOSCOT که 100 سال است در بازار عینک فعال هستند صحبت کرده‌ایم و نکاتی را در خصوص انتخاب یک عینک مناسب از او پرسیده‌ایم. 


تضاد

شکل فریم عینک باید با شکل صورت در تضاد باشد. پس اگر صورت‌تان گرد است، باید عینکی با فریم زاویه‌دار انتخاب کنید و اگر استخوان‌بندی صورت‌تان زاویه دارد، باید عینکی با فریمی منحنی یا گرد انتخاب کنید. 


تناسب اندازه‌ی فریم عینک با اندازه‌ی صورت یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب عینک است.



تناسب

در کل، اندازه‌ی فریم عینک باید با اندازه‌ی صورت متناسب باشد. البته خرید عینک آفتابی متفاوت است و چون برای پوشش دادن صورت استفاده می‌شود، باید کمی بزرگ باشد. اما فریم عینک آفتابی که به صورت‌تان می‌آید لزوما به‌عنوان فریم عینک طبی برای‌ صورت‌تان مناسب نخواهد بود. 


رنگ

بهتر است رنگ فریم عینک را طوری انتخاب کنید که مکمل اجزای صورت‌تان باشد. مشکی همیشه چشم‌ها و را بزرگ می‌کند و فریمی که رنگی متضاد رنگ پوست صورت داشته باشد، بیشتر به چشم می‌آید. این به شما بستگی دارد که می‌خواهید چقدر عینک‌تان دیده شود. 


شکل صورت

این مورد کمی پیچیده است. شکل صورت معمولا به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • صورت قلبی: فریم‌های خلبانی برای ایجاد تعادل در صورتی با پیشانی پهن، فک باریک و چانه‌ای نوک تیز مناسب هستند. عینک‌های بدون فریم هم برای چنین صورتی مناسب خواهند بود. 
  • صورت مربعی: فریم‌های بیضی شکل و باریک که گوشه‌های‌شان منحنی دارند، برای ایجاد تعادل در صورتی با فکی بزرگ مناسب هستند و صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهند. 


منبع : Cosmopolitan