در جراحی زیبایی بینی هم مانند هر رشته‌ی دیگری شایعاتی وجود دارد که در میان مردم بازگو می‌شود. در این‌ مطلب قصد داریم  تصورات اشتباه و سوء‌تفاهم‌های رایج در خصوص جراحی زیبایی بینی را شفاف‌سازی کنیم و دلیل اشتباه بودن آنها را توضیح دهیم.


طی جراحی زیبایی بینی درد زیادی را باید تحمل کرد

این تصور درست نیست. در جراحی زیبایی بینی به‌خاطر استفاده از داروی بی‌هوشی و یا بی‌حسی موضعی هیچ دردی احساس نمی‌شود. در این جراحی پلاستیک به بیمار داروی بی‌هوشی عمومی تزریق می‌شود و او به طور کامل به خواب می‌رود یا این‌که از بی حسی موضعی استفاده می‌شود که در این صورت بیمار با این که در طول عمل بیدار است، بینی او کاملا بی حس می‌شود. در هفته‌های بعد از جراحی زیبایی بینی شاهد ورم،‌ کبودی و درد خواهید بود اما در حین عمل اصلا نگران درد نباشید.


با جراحی زیبایی بینی هر شکل از بینی را که می‌خواهیم می‌توانیم داشته باشیم

بسیاری از بیماران برای جراحی زیبایی بینی به مراکز درمانی مراجعه کرده و همگی به اشتباه تصور می‌کنند که با جراحی هر شکل، اندازه و ظاهری که بخواهند می‌توانند برای بینی خود داشته باشند که این درست نیست.

هر بینی ساختار متفاوتی دارد و جراح پلاستیک می‌تواند با اتخاذ روشی صحیح بینی را به شکلی که دلخواه شما است درآورد. اما این طور هم نیست که فکر کنید می‌توانید بینی خود را با یک بینی فابریک عوض کنید.


در جراحی زیبایی بینی «بسته» چون تمام برش‌ها در داخل بینی صورت می‌گیرد عملا هیچ جای زخمی به وجود نمی‌آید.

در جراحی زیبایی بینی جای زخم باقی نمی‌ماند

این رایج‌ترین تصور اشتباه است چون تا حدی درست است. از این جهت اشتباه است که اگر جراحی زیبایی بینی با روش «باز» باشد جای زخم بسیار کوچکی بر جا می‌ماند و از این جهت درست است که، جای زخم به وجود آمده آن‌قدر کوچک است که هیچ کس متوجه آن نمی‌شود. در جراحی زیبایی بینی «بسته» چون تمام برش‌ها در داخل بینی صورت می‌گیرد عملا هیچ جای زخمی به وجود نمی‌آید.


اگر پس از جراحی زیبایی بینی زیاد در معرض نور آفتاب باشید بینی آب می‌شود

مسلما بینی شما آب نمی‌شود. کلمه پلاستیک در جراحی پلاستیک به این معنی نیست که در آن از مواد پلاستیکی استفاده می‌شود. این کلمه ریشه‌ی یونانی دارد و به معنای «شکل دادن» است. هر چیزی که به بینی شما اضافه می‌شود یا در آن قرار می‌گیرد از غضروف، پوست یا استخوان خود شما برداشته می‌شود. 


همه متوجه می‌شوند که شما عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اید

این اتفاق به احتمال زیاد نمی‌افتد. اگر با جراحی، بینی شما تغییر زیادی کرده باشد، مثلا یک برآمدگی بزرگ برداشته شده باشد ممکن است بیشتر مردم متوجه این تغییر بشوند. عموما افراد خانواده و دوستان نزدیک شما که چهره‌ی شما را از قبل دیده بودند بدون این‌که شما چیزی بگویید متوجه تغییر خواهند شد. افراد دیگر  به این راحتی نمی‌توانند متوجه تغییر در بینی شما شوند، ولی قطعا با خود فکر می‌کنند چقدر زیبا هستید.


منبع : Rhinoplastyny