با این‌که سیم و کابل از بخش‌های جدایی ناپذیر لوازم الکترونیکی هستند که هرروز مورد استفاده قرار می‌دهیم، برخی اوقات بلای جان ما می‌شوند. مثلا ممکن است پای ما به آن‌ها گیر کند و نقش بر زمین شویم. برخی انواع سیم و کابل مثلا کابل‌هایی که به تلویزیون وصل می‌شوند را می‌توان پشت دیوار مخفی کرد و سیم و کابل دیگر را می‌توان زیر موکت قرار داد. برخی از کابل‌ها مانند سیم و کابل کواکسیال به علت ضخامت زیادی که دارند به راحتی از زیر موکت پیدا هستند. کابل‌های دیگر نظیر سیم‌های اسپیکر و  کابل‌های Cat5 به راحتی مخفی می‌شوند. برای انجام این کار مراحلی را که در این مطلب آورده‌ایم به ترتیب انجام دهید.

اخطار: فقط سیم و کابل ولتاژ پایین، کوچک،  نازک و رسانای غیر گرمایی را مخفی کنید. مخفی کردن سیم و کابل ضخیم‌تر و گرم زیر موکت نه تنها باعث گیر کردن پا بلکه باعث آتش سوزی می‌شود. 


موکت را بالا بزنید

در صورتی که موکت منزل‌تان به زمین چسب شده برای بلند کردن و گرفتن لبه‌ی موکت و کندن آن از کنار دیوار از یک انبردست استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد بخش کوچک‌تری از موکت را بالا بزنید. برای سیم‌های اسپیکر  فقط سه سانتیمتر از موکت را بالا بزنید و برای سیم و کابل Cat5  یک سانتیمتر کافی است.


سیم و کابل را به فنر سیم کشی وصل کنید

سیم و کابل را با نوارچسب به سر یک فنر سیم‌ کشی وصل کنید. سر دیگر فنر سیم کشی را در زیر موکت به سمت جلو هل دهید تا راه بازکند. هر چه فنر سیم کشی جلوتر می‌رودسیمی که به انتهای آن متصل شده را هم با خود جلو می‌کشد. 


موکت را بالا بزنید و در آن طرف دیوار سیم را بگیرید

موکت را در کنار دیوار دیگر به همان صورت بالا بزنید وفنر سیم کشی و سیم و کابل همراه آن را به آرامی بیرون بکشید. سیم و کابل را از فنر سیم کشی جدا کنید. حالا سیم و کابل را بکشید تا به دستگاه برسد. در پایان فنر سیم کشی را از سمتی که داخل کردید بیرون بکشید.

در صورتی که فنر سیم کشی ندارید می توانید با ابزار و وسایل دیگری مثل چوب ماهیگیری، البته اگر آن را هم در خانه داشته باشید این کار را انجام دهید.


منبع : Doityourself