در بخش اول این مطلب به واقعیاتی پرداختیم که در نقطه‌ی مقابل تصورات اشتباه در مورد خودروهای برقی قرار دارند. با مجله ایرانگان همراه باشید تا در ادامه به روشن شدن تصورات اشتباه دیگری که در مورد پدیده جدید خودروهای برقی وجود دارند بپردازیم. 

زمان زیادی می‌برد تا یک خودروی برقی شارژ شود

واقعیت: راحت‌ترین مکان و زمان برای شارژ کردن خودرو در منزل است و زمانی که خواب هستید. حتی اگر از  برق 120 ولت که بیشترین زمان را می‌برد استفاده می‌کنید بازهم خودرو شما می تواند در طول شب شارژ شود و مسافتی معادل 65 کیلومتر را با این میزان شارژ طی کند. بیشتر خودروهای الکتریکی با برق 220 ولت شارژ خواهند شد که در همان زمان دو یا سه برابر بیشتر شارژ خواهند شد. جایگاه‌های شارژی که سعی در کاهش مدت زمان شارژ دارند در حال ظهور هستند. 


قیمت خودروهای برقی سرسام آور است

واقعیت: فناوری‌های جدید عموما گران هستند. زمانی را که اولین تلفن‌های همراه و دستگاه‌های DVD به بازار آمد به خاطر می‌آورید؟ به طور مثال دولت ایالات متحده برای تشویق مردم به خرید این نوع خودروها 2500 تا 7500 دلار اعتبار مالیاتی می‌دهد. برخی از ایالت‌ها برای تشویق بیشتر اعتبار مالیاتی را بالاتر برده‌اند. قیمت خرید و هزینه‌ی نگهداری خودروهای برقی در مقایسه با خودروهایی بنزینی بسیار کمتر است، زیرا خودروهای برقی تقریبا هیچ نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند؛ مثلا نیازی به تعویض روغن و فیلتر و یا تنظیم موتور ندارند.


باتری خودروهای برقی پس از چند سال باید تعویض شود و قیمت آن بسیار بالاست

واقعیت: باتری گران‌قیمت‌ترین بخش خودرو پلاگین است اما با افزایش تولید قیمت آن هم پایین می‌آید. برخی از سازندگان خودرو قصد دارند باتری‌های خود را به صورت قسطی به فروش برسانند. پس تعویض باتری مشکل ساز نخواهد بود.باتری خودرو Chevy Volt ده سال ضمانت دارد که شامل تعویض هم می‌شود.


ذخیره‌ی کشف شده‌ی فعلی لیتیوم در جهان برای تولید خودرو برقی تا 75 سال آینده کافی خواهد بود.

منبع لیتیوم در دنیا به قدر ی نیست که بتوان این همه باتری جدید تولید کرد

واقعیت: در بدترین شرایط حتی اگر بازیافت باتری صفر باشد؛ فروش خودروهای برقی بالا باشد و هیچ معدنی برای استخراج لیتیوم باقی نمانده باشد،‌ همین ذخیره‌ی فعلی لیتیوم برای تولید خودرو برقی تا 75 سال آینده کافی خواهد بود. هم‌چنین بسیاری از کشورها دارای ذخایر لیتیوم هستند که 24 درصد آن در ایالات متحده یافت شده است.


باتری‌های لیتیوم خطرناک هستند و ممکن است هر لحظه منفجر شوند

واقعیت: در میان انواع مختلف باتری‌های لیتیوم-یون،‌باتری‌های لیتیوم-کبالت که در برخی از لوازم الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند در شرایط خاصی آتش بگیرند. با استفاده از سیستم‌های پیشرفته کنترل باتری و طراحی دقیق می‌توان خطر آتش سوزی را کاهش داد. در حال حاضر بسیاری از سازندگان خودروهای پلاگین با انواع دیگر باتری مثل لیتیوم-آهن و فسفات و لیتیوم-منگنز  کار می‌کنند؛ چون ایمنی بهتری دارند و با دوام‌تر هستند.


تا سال 2050 بسیاری از مردم هنوز هم خودروهای بنزینی سوار خواهند شد

واقعیت: چندین عامل غیرقابل انکار باعث کنار گذاشتن خودروهای بنزینی و گرایش به خودروهای برقی هستند. این عوامل عبارتند از سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای فدرال برای اقتصاد سوخت و جلوگیری دولت‌ها از تولید گازهای گلخانه‌ای؛ افزایش قیمت محصولات نفتی با افزایش تقاضا و کاهش عرضه؛توافقات گسترده مبنی بر این‌که آمریکا وابستگی خود را به نفت به دلایل اقتصادی و امنیت ملی کاهش دهد و دلیل آخر تغییرات آب و هوا که به گفته‌ی مجله‌ی Science سریع‌تر از آن‌چه که  قبلا تصور می‌شد در حال وقوع است.


منبع : Howstuffworks