فرقی نمی‌کند یک مسافر تازه کار باشید یا حرفه‌ای، به هرحال هر مسافری زمان زیادی را در هتل می‌گذراند. طی سال‌های اخیر خانه‌ها و آپارتمان‌ها گزینه‌ی مناسب‌تری برای مسافران شده‌اند چرا که مسافران در آن‌ها احساس آرامش بیشتری می‌کنند و حتی راحتی منزل خودشان را دارد. به همین دلیل است که مسافران کمتری به سراغ هتل می‌روند. با این وجود بسیاری از ما هنوز به دلایل مختلف در هتل اقامت می‌کنیم. اما چگونه می‌توان در هتل نیز احساس راحتی کرد؟ راه حل‌های ساده‌ی زیر را بخوانید.

حس و حال خانه
اول از همه هتلی را انتخاب کنید که شبیه خانه‌تان باشد اگر در آپارتمانی مدرن و شیک زندگی می‌کنید، هتلی شیک و مدرن انتخاب کنید. اگر کمی محافظه کار هستید و خانه‌ای سنتی و قدیمی دارید، در یک هتل کلاسیک‌تر اقامت کنید. به طور کلی هتلی را برای اقامت انتخاب کنید که در آن احساس راحتی می‌کنید.بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای در دهه‌ی گذشته اهمیتی به سبک و به روز بودن نداده‌اند و تغییری در خود ایجاد نکرده‌اند. به دلیل گزینه‌های فراوانی که مسافران و تاجران در انتخاب و رزرو هتل دارند، اغلب از اقامت در این‌گونه هتل‌ها اجتناب می‌کنند. اگر دوست ندارید در هتل‌های کوچک و قدیمی که بوی غذا تمام ساختمان‌شان را برداشته اقامت کنید، به این کار تن ندهید. کمی جست و جو کنید؛ از گوگل کمک بگیرید و هتلی که دوست دارید را انتخاب و رزرو کنید. بدون شک از سفر خود لذت بیشتری خواهید برد.

بالش و ملافه
یکی از بیشترین شکایت‌هایی که از هتل‌ها می‌شود در مورد بالش‌ها و ملافه‌هاست. بالش‌ها یا بسیار نرم‌اند یا خیلی سفت! یا این‌که ملافه‌ها زبر هستند و یا مشکل دیگری دارند. بنابراین بالش و ملافه‌ای که دوست دارید را از هتل بخواهید. شاید به نظر عجیب باشد ولی اگر احساس راحتی بیشتری می‌کنید می‌توانید بالش‌تان را در  همراه خود ببرید. قبل از سفر در مورد هتل مورد نظر خود روی سایت‌های رزرو هتل بیشتر بخوانید، نظر مردم را در مورد سرویس و نوع بالش آن‌ها بخوانید و در صورت نیاز هر چه را احتیاج داشتید با خود هتل در میان بگذارید.

برای راحت بودن در هتل می‌توانید دکوراسیون داخلی آن‌را به طراحی دلخواه‌تان تغییر دهید.

خانه‌ی موقتی
هتل‌ها معمولا به قدری مرتب دکور شده‌اند و هم چیز در آن‌ها منظم است که ممکن است دل‌تان نیاید این نظم و ترتیب را به هم بزنید. ولی این‌جا خانه‌ی موقتی شما خواهد بود. از اتاق‌تان به نحو احسن استفاده کنید. سعی کنید در هتلی که اقامت می‌کنید تا جای ممکن راحت باشید. کیف و چمدان‌های تان را باز کنید. لباس‌های‌تان را در کمد‌ها آویزان کنید. از کشوها استفاده کنید. فراموش نکنید هزینه‌ای که برای رزرو هتل پرداخته‌اید فقط برای اتاق نبوده، بلکه شامل خدمات دیگر هم می‌شود. پس نگران تمیزی اتاق نباشید. خدمه‌ی هتل کارشان را خوب بلدند؛ البته انعام‌شان را فراموش نکنید.

محل هتل
از همه مهم‌تر این‌که، هتلی را انتخاب کنید که نزدیک منطقه‌ی مورد نظر خودتان باشد. اگر به جایی سفر می‌کنید که تا به حال نرفته‌اید، از دوستان و آشنایانی که آن‌جا زندگی می‌کنند یا تجربه‌ی سفر به آن را داشته‌اند در مورد جاهایی که پیشنهاد می‌کنند بپرسید. هتل‌تان را اطراف محلی که دوست دارید در آن وقت بگذرانید انتخاب کنید.جست و جو کردن روی اینترنت و پرس و جو در مورد هتلی که می‌خواهید انتخاب کنید را فراموش نکنید. در انتخاب و رزرو هتل وسواس به خرج دهید. اقامت شما در هتل بخش بزرگ و مهمی از تجربه‌ی سفر شماست. هتل‌های متفاوتی وجود دارند که تعداد آن‌ها کم نیست. کافی است کمی زمان بگذارید تا مطمئنا در هتلی که انتخاب می‌کنید مثل خانه‌ی خودتان احساس راحتی داشته باشید.
منبع : Tripit