مسافران اغلب توقع زیادی نسبت به هتل خود دارند. انتظارات تنها به مکان آرام و راحتی برای خواب خلاصه نمی‌شود و امکانات جانبی مانند یخ، سشوار، اتو و صبحانه نیز مطرح هستند. بیشتر کارکنان هتل آماده‌ی خدمات‌رسانی حتی به سخت‌گیرترین مهمان نیز هستند. اکنون نوبت مهمانان است که کمی رفتار خود را در هتل اصلاح کنند.

از قبل اتاق خود را رزرو کنید؛ صبر کردن تا لحظه‌ی آخر مشکلات زیادی از جمله پر شدن اتاق‌ها، پر شدن اتاق مورد علاقه‌ی شما و ماندن در فهرست انتظار هتل به همراه خواهد داشت. روز قبل از رسیدن خود به هتل، با هتل تماس بگیرید تا از درست بودن همه‌چیز مطمئن شوید.
اگر با حیوانات خانگی خود سفر می‌کنید، موضوع را به مسئول هتل اطلاع دهید؛ برخی هتل‌ها به حیوانات خانگی اجازه‌ی ورود نمی‌دهند و برخی دیگر نسبت به گونه‌های خاص حیوانات خانگی حساس هستند. بهتر است از این موضوع قبل از رسیدن مطلع شوید تا بتوانید به‌راحتی هتل دیگری را رزرو کنید. با لبخند تشکر و لطفا گفتن، در کنار داشتن دیدی مثبت، حسن رفتار خود را نشان دهید. اگر سؤالی دارید، مسئول رزرو هتل نیز می‌تواند به شما کمک کند.

در زمان ورود به هتل

شماره‌ی رزرو خود را دم دست داشته باشید. با شماره‌ی رزرو خود مستقیم به سمت میز پذیرش رفته و نام همه‌ی افراد همراه خود را نیز اعلام کنید. برای انعام دادن در طول اقامت خود در هتل نیز آماده باشید.
به چه کسانی باید انعام داد:
  • مسئول پارکینگ: در زمان پارک و بیرون رفتن با خودرو
  • نگهبان جلوی درب: در زمان رسیدن و ترک هتل
  • مسئول حمل بار: پس از رساندن چمدان‌های شما به داخل اتاق یا خودرو
  • مسئول حراست: در پایان اقامت در هتل
  • گارسون‌های رستوران: روی میز یا در زمان پرداخت هزینه
  • مسئولان تمیز کردن اتاق: قرار دادن انعام هرروز صبح روی میز در موقعیتی قابل‌رؤیت

هنگام اقامت در هتل باید مراقب وسایل و لوازم اتاق هتل باشید.

در اتاق

مراقب وسایل اتاق هتل باشید. وسایل اتاق لوازم شخصی شما نیستند و هتل نیز انتظار دارد همان‌طور که آن‌ها را تحویل گرفته‌اید، آن‌ها را تحویل دهید. اگر چیزی شکسته یا کار نمی‌کند، سریعا با مسئولان هتل تماس بگیرید. اگر دیر اقدام کنید، پرداخت هزینه‌ی آن به عهده‌ی شما خواهد بود.
صدا ایجاد نکنید. این شامل صدای تلویزیون، موسیقی و هر چیز که بتواند آرامش دیگران را مختل کند می‌شود. اگر مهمانان دیگر صدا ایجاد می‌کنند، با مسئولان هتل تماس بگیرید و اجازه بدهید آن‌ها مشکل را حل کنند؛ شما نباید با دیگر مهمانان هتل درگیر شوید.
هرگز لوازم چند بار مصرف را با خود از هتل خارج نکنید؛ البته می‌توانید مواد مصرفی مانند شامپو، خوشبوکننده، صابون و کرم‌ها را با خود ببرید. اگرچه حوله‌ها، ظروف، لیوان‌ها و دیگر اشیاء این‌چنینی باید در اتاق باقی بماند. اگر از چیزی خوش‌تان آمده و می‌خواهید آن را با خود ببرید، با مسئولان تماس گرفته و نحوه‌ی خرید آن را سؤال کنید. اگر چیزی از وسایل اتاق کم شود، هزینه‌ی آن از شما کسر خواهد شد.

تمیز کردن اتاق‌ها

به کارکنانی که اتاق شما را تمیز می‌کنند احترام بگذارید. فراموش نکنید که آن‌ها اتاق‌های زیادی را باید تمیز کنند و نباید آن‌ها را معطل کنید. اگر لباس مناسب به تن ندارید در را باز نکنید. هرگز با کارکنان صحبت‌ شخصی نداشته باشید. اگر ممکن است، در زمان انجام امور نظافتی اتاق را ترک کنید؛ در غیر این صورت از آن‌ها بخواهید بعدا مراجعه کنند.
به انجام‌ وظیفه‌ی آن‌ها کمک کنید؛ قبل از ترک اتاق هتل حوله‌های کثیف خود را در یک‌گوشه از حمام قرار دهید. روی زمین زباله نریخته و از سطل زباله استفاده کنید.

هنگام اقامت در هتل باید از مکان‌‌ها و تجهیزات عمومی به درستی استفاده کنید.

مکان‌‌ها و تجهیزات عمومی

در راهروهای هتل صحبت نکرده و صدا ایجاد نکنید. اگر لازم است باکسی صحبت کنید، صدای خود را بسیار پایین بیاورید. فراموش نکنید که صدا در راهروی هتل می‌پیچد و شاید در اتاق‌ها نیز شنیده شود. قبل از هشت صبح و بعد از ده شب در راهرو هیچ صدایی تولید نکنید.
در زمان استفاده از آسانسور به دیگران احترام بگذارید. زمانی که سوار شدید صبر کنید تا آخرین نفری که وارد می‌شود دکمه‌ی آسانسور را بزند. اگر چمدان دارید، آن را به دیوار آسانسور چسبانده و راه را برای عبور دیگران باز بگذارید. اجازه ندهید کودکان با دکمه‌های آسانسور هتل بازی کنند.
بسیاری از هتل‌ها استخر، جکوزی و باشگاه ورزشی دارند. قبل از استفاده از این امکانات هتل قوانین آن را مطالعه کنید. نسبت به دیگر مهمانان هتل نیز مؤدب باشید. اگر در باشگاه ورزشی کسی قصد دارد از وسیله‌ای که در دستان شماست استفاده کند، بی‌جهت وقت را تلف نکنید. همیشه در باشگاه ورزشی و استخر هتل مراقب کودکان خود باشید، آن‌ها نه‌تنها ممکن است آسیب ببینند، بلکه ممکن است دیگران را نیز آزار دهند.

ترک هتل

بسیاری از هتل‌ها روز آخر اقامت، فاکتور پرداخت را به شما تحویل می‌دهند. فاکتور را برای اطمینان بررسی کنید. اگر همه‌چیز درست است، با وسایل خود اتاق را ترک کنید. اگر مشکلی در فاکتور وجود دارد با مسئول هتل صحبت کنید.
اگر لازم است از کارکنان هتل برای جابه جایی چمدان‌های خود کمک بگیرید. اگر چمدان‌ها قرار است با پرواز دیگری ارسال شوند، از مسئولان هتل بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.

منبع : About