با پیشرفت فناوری پزشکی ذکر این نکته لازم است که این پیشرفت‌ها بدون پیشرفت در اجزای رابط سیستم‌های سیگنالینگ، کنترل و برق که شامل سیم و کابل می‌شود غیر ممکن بود. این اجزا همیشه تا مراحل آخر پروسه طراحی که نتایج نامطلوبی به بار می‌آید و یا زمانی که در راه‌اندازی تاخیراتی به وجود می‌آید مورد غفلت قرار می‌گیرند. اما شرکت‌هایی که دارای فرآیند توسعه محصولی محکمی هستند اجزای رابط را در همان مراحل اولیه تولید، در نظر می‌گیرند. 

برخلاف سیم و کابل معمولی، سیم و کابل‌هایی که در تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید انعطاف‌پذیر بوده و تحمل خم و راست شدن‌های مکرر را داشته باشند. این دسته از سیم و کابل به دلیل مقررات ایمنی با معیارهای سخت‌گیرانه و براساس نوع دستگاه، نوع تماسی که با بیمار پیدا می‌کنند و عمر آن‌ها تحت نظارت و کنترل قرار می‌گیرند. این سیم و کابل باید پس از فرآیندهای مکرر  استریلیزاسیون مثل اتوکلاو، گاما، و اکسید اتیلن و همین‌طور تماس منظم با مایعات و افشانه‌های ضد عفونی کننده بتوانند بدون هیچ مشکلی کار کنند.

انتخاب روکش که برخی اوقات به آن غلاف بیرونی هم می‌گویند بر اساس کاربرد آن صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، روکش، عایق، و لمینت نواری که در کابل سرب EKG مورد استفاده قرار می‌گیرد با روکش و عایقی که در  دستگاه آندوسکوپی یا لاپاراسکوپی استفاده می‌شود متفاوت است. در بعضی از اتصالات ممکن است نیاز به انعطاف‌پذیری بالا و در برخی دیگر نیاز به جنس خاصی باشد که بتواند در مقابل خصلت خورندگی استریلیزاسیون مقاومت کند. ملاحظات دیگر به روش‌های استریلیزاسیون کابل و تعداد چرخه‌های استریلیزاسیون در طی عمر مفید کابل بستگی دارد.


منبع : Alphawire