با این‌که صاف بودن کامل تیغه‌ی بینی پدیده‌ای نادر است، افراد کمی از پیامد‌های انحراف بینی رنج می‌برند. فقط در صورتی که این انحراف شدید باشد در تنفس اختلال ایجاد می‌کند و ظاهر بینی را به هم می‌ریزد. خوشبختانه جراحی زیبایی بینی روشی موثر برای ترمیم دائمی انحراف بینی، بهبود تنفس و ظاهر بینی است. 


ترمیم انحراف بینی

برای انجام این کار جراح پلاستیک غضروف، استخوان و بافت‌های اضافی را بر می‌دارد تا تیغه‌ی بینی را صاف کند. از آن‌جایی که اکثر افرادی که انحراف بینی دارند از ظاهر بینی‌شان ناراضی هستند، معمولا این جراحی در کنار جراحی زیبایی بینی انجام می‌شود. اما فواید ترمیم انحراف بینی چیست؟

  • تنفس بهتر: اگر بینی انحراف داشته باشد و در اثر آن تنفس دچار اختلال شود، ترمیم انحراف بینی می‌تواند زندگی را بسیار راحت‌تر کند، مخصوصا هنگام خواب. مشکلات تنفسی تاثیر مستقیم روی کیفیت خواب دارند و در آن اختلالات جدی ایجاد می‌کنند. 
  • زیبا شدن بینی: در حالی که اکثر کسانی که انحراف بینی دارند با این مشکل متولد شده‌اند، بعضی افراد در اثر حادثه دچار این عارضه می‌شوند. به هر حال انحراف بینی تاثیر زیادی روی ظاهر فرد می‌گذارد. انجام جراحی زیبایی بینی هنگام جراحی ترمیم انحراف بینی، می‌تواند ظاهر آن را بهبود بخشد و چهره‌ی بیمار را بهتر کند. 
  • فواید دیگر: ترمیم انحراف بینی می‌تواند مشکلاتی مثل خون دماغ شدن و عفونت سینوسی را از میان بردارد. کسانی که خر و پف می‌کنند هم می‌توانند از برداشتن انحراف بینی سود ببرند و شریک زندگی‌شان را هم از بدخوابی و بیدار شدن از صدای خر و پف‌شان خلاص کنند. 

باید بدانید برداشتن انحراف بینی شامل بیمه می‌شود، اما اگر همراه آن جراحی زیبایی بینی هم انجام شود خود بیمار باید هزینه‌های آن را پرداخت کند. 


منبع : Rhinoplastyny