برای خیلی از افراد جای سئوال است که دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی چقدر طول می‌کشد. به هرحال افرادی که می‌خواهند خود را برای جراحی آماده کنند باید بدانند چند روز باید مرخصی بگیرند.  اگر این سئوال برای شما هم مطرح است، این مطلب را بخوانید. جراحی زیبایی بینی یک نوع جراحی پلاستیک است که می‌تواند هم از لحاظ زیبایی شناسی و هم از لحاظ کاربردی به افراد کمک کند. این عمل می تواند شکل، اندازه یا زاویه‌ی بینی را تغییر داده و فرم جذابی به‌ آن بدهد. همین‌طور می تواند باعث بهتر شدن تنفس شود.


دوران نقاهت عمل زیبایی بینی 

شاید دوست داشته باشید بدانید دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی چقدر طول می‌کشد. جواب این است این دوران نسبی است و فرد به فرد متفاوت است. گاهی اوقات جراحان پلاستیک صورت نیاز دارند کاری بیشتری از آن‌چه پیش‌بینی شده انجام دهند تا بافت‌های بینی را اصلاح کنند. در این موارد دوران نقاهت بیشتر طول می‌کشد. برای سایر بیماران به علت این‌که عمل بر روی بینی آن‌ها کار کمتری می‌برد، دوران نقاهت هم کوتاه‌تر می‌شود.

برای بیشتر افراد مرخصی یک تا دو هفته‌ای از کار کفایت می‌کند. اما بسته به میزان کاری که روی بینی انجام شده، ممکن است حتی یک هفته پس از جراحی، بینی ورم زیادی داشته باشد. عموما دو هفته و یا بیشتر طول می‌کشد تا ورم اولیه بخوابد. تقریبا در 70 درصد افراد پس از سه هفته هیچ ورم خارجی مشاهده نمی‌شود.


حداقل چهار هفته بعد از جراحی زیبایی بینی نباید ورزش‌های سنگین انجام دهید.

اگر کار شما سنگین است یا  از ورزش سخت لذت می‌برید، پیشنهاد ما این است که حداقل چهار هفته دست نگه دارید و بعد از این مدت فعایت‌های خود را ادامه دهید چون در این مرحله بینی هنوز  آسیب‌پذیر است. اگر تا ترمیم کامل بینی صبر نکنید و به فعالیت‌های سخت بپردازید، ممکن است بینی شما درد بگیرد و حتی آسیب ببیند. پس بهتر است با اجازه‌ی جراح خود به فعالیت بپردازید.

با این‌که دوران نقاهت کامل تا چهار هفته طول می‌کشد، نتایج نهایی جراحی زیبایی بینی تا 12 ماه نمایان نمی‌شود. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید بعد از خوابیدن ورم نتیجه‌ی کار را ببینید، بلکه خوب است به یاد داشته باشید که نتایج کامل جراحی زیبایی بینی پس از تقریبا یک سال خود را نشان می‌دهند.


چه عاملی باعث طولانی‌تر شدن دوران نقاهت می‌شود

دوران نقاهت اغلب با تکنیک به کار رفته در جراحی زیبایی در ارتباط است. برای کسانی که تحت جراحی زیبایی بینی با تکنیک «بسته» قرار گرفته‌اند، برش‌ها تنها در قسمت داخلی بینی انجام گرفته و در کسانی که با تکنیک «باز» زیر تیغ جراحی رفته‌اند، برش‌ها بیرون بینی و درست بین پره‌های بینی ایجاد شده‌اند. در تکنیک «باز»دوران نقاهت بیشتر طول می‌کشد. تنظیم استخوان بینی، اصلاح تیغه‌ی میانی یا سپتو بینی، پرکردن فضای خالی پیوند بینی و گراف غضروف می‌توانند دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی را طولانی کنند.


منبع : Rhinoplastyny