در چند سال گذشته جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین انواع جراحی پلاستیک بوده است و افراد زیادی، به امید داشتن بینی‌ زیباتر سراغ جراحی زیبایی بینی رفته‌اند. البته جراحی زیبایی بینی بالاترین میزان خطا را دارد و افراد زیادی برای بار دوم و سوم هم این جراحی را انجام می‌دهند. ساختار بینی بسیار پیچیده است و رسیدن به مهارت در جراحی زیبایی بینی به این سادگی‌ها نیست. متاسفانه، جراحان پلاستیک زیادی هستند که در این زمینه تخصص ندارند اما  جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند و به همین دلیل، نتایج فاجعه‌بار هم در این زمینه زیاد است.

خیلی‌ها برای داشتن بینی کوچک‌تر و زیباتر سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند، اما نتیجه‌‌ای می‌گیرند که با تصویری که در ذهن داشتند تفاوت زیادی دارد. بینی‌های غیرطبیعی، فرو رفته یا خیلی باریک چهره‌ی هیچ‌کس را بهتر نمی‌کنند. خیلی از جراحان پلاستیک که توانایی تغییر ظاهر بینی بر اساس چهره‌ی افراد مختلف را ندارد، بینی تمام افراد را به یک شکل عمل می‌کنند و بینی‌های نوک‌تیز و سربالا می‌سازند. در بعضی مواقع هم ساختار بینی آن‌قدر شکننده می‌شود که در صورت آسیب دیدن، کاملا تقارنش را از دست می‌دهد. 

در مواردی هم دیده شده افرادی که برای ترمیم آسیب‌های ناشی از حوادث سراغ جراحی زیبایی بینی رفته‌اند؛ اما نتیجه‌ی جراحی نه‌تنها ظاهر آن‌ها را بهتر نکرده‌ است، بلکه باعث شده آسیب‌های ناشی از حادثه بیشتر به چشم بیایند. 


پیشگیری از نتایج بد جراحی زیبایی بینی

به یکی از داستان‌های ناراحت‌کننده‌ی جراحی زیبایی بینی تبدیل نشوید. مهم‌ترین تصمیمی که در خصوص جراحی زیبایی بینی باید بگیرید، انتخاب جراح پلاستیکی است که در زمینه‌‌ی جراحی زیبایی بینی تخصص داشته باشد. جراح مورد نظر باید پیشینه‌ای خوب داشته باشد و بینی را بسته به دیگر خصوصیات چهره‌ی افراد عمل کند. اگر جراحی که انتخاب می‌کنید این خصوصیات را داشته باشد، مجبور نمی‌شوید پول زیادی بابت هزینه‌ی جراحی دوم و سوم بپردازید، یا چهره‌ی خود را نابود کنید.


منبع : Rhinoplastyny