همان‌گونه که در بخش اول گفتیم رژیم غذایی متخصصین تغذیه باید نمونه‌ای کامل از یک رژیم غذایی سالم باشد. در دنیای ما هرساله بخش بزرگی از مردم برای یک زندگی سالم‌تر تلاش می‌کنند. با این‌حال مطالعات نشان می‌دهند 80 درصد از کسانی‌که رژیم لاغری می‌گیرند دوباره به وزن اولیه‌ی خود باز می‌گردند و این یک چالش بزرگ است.
اثربخشی مشاوره‌های تغذیه معمولا به حفظ یک رژیم غذایی برای مدتی طولانی بستگی دارد. به همین دلیل است که بیماران به متخصصین تغذیه مراجعه می‌کنند. در بخش اول، توصیه‌هایی از زندگی شخصی یک مشاور و متخصص تغذیه از منهتن به نام ایمی شاپیرو را با هم خواندیم. در این بخش با توصیه‌هایی از زندگی یک متخصص تغذیه دیگر آشنا خواهیم شد.

کارن آنسل
«به نظر من مهم‌ترین نکته این است که از پیش برنامه‌ریزی کنید».متخصصین تغذیه‌ای مثل آنسل زندگی پرمشغله اما متناسبی دارند. او کتاب‌های زیادی در این باره نوشته و نه تنها به بیماران مشاوره می‌دهد، بلکه برای بهبود محصولات شرکت‌های بزرگ و سلامتی مشتریان آن‌ها راهبردهایی تدوین می‌کند.

برای رسیدن به وزن مورد نظرتان باید از چربی اجتناب و سعی کنید بشقاب خود را با سبزیجات، کربوهیدرات‌های دانه‌ای و پروتئین بدون چربی پر کنید.

فوت و فن کوزه‌گری
آنسل می‌گوید: «به جای غذاهای فرآوری شده، روی غذ‌های کامل تمرکز کنید زیرا آن‌ها بیشتر شما را سیر می‌کنند. از چربی اجتناب و سعی کنید بشقاب خود را با سبزیجات، کربوهیدرات‌های دانه‌ای و پروتئین بدون چربی پر کنید. به نظر من مهم‌ترین نکته این است که از پیش برای تغذیه خود برنامه‌ریزی کنید. با توجه به زندگی‌های پرمشغله‌ای که ما امروزه داریم، تغذیه سالم بدون برنامه‌ ریزی امکان‌پذیر نیست. با برنامه ریزی کردن برای غذاهایی که می‌خورید و خرید کردن، همیشه غذای سالم دم دست خواهید داشت و مجبور نمی شوید با عجله غذاهای ناسالم میل کنید.
علاوه بر این پختن غذای اضافه در تغذیه سالم نقش مهمی دارد، مخصوصا در مورد سبزیجات. اگر همیشه مقداری غذای سالم داشته باشید، هیچ گاه تسلیم وسوسه ی غذاهای ناسالم نمی شوید.
کار دیگری که می‌توانید انجام دهید پختن چیزهایی مانند برنج قهوه‌ای با کانولا و فریز کردن آن‌هاست. به این شکل همیشه می‌توانید این مواد غذایی را گرم کرده و کنار غذاهای دیگر یا سالاد میل کنید.»

تناسب اندام
آنسل چهار روز در هفته می دود و ورزش‌های مخصوص کاهش وزن انجام می‌دهد.

محدودیت‌های غذایی
این متخصص تغذیه که یک نیمه گیاه‌خوار است سعی می‌کند سبزیجات بیشتری مصرف کند، اما مقدار کمی گوشت قرمز، ماهی و مرغ را نیز در رژیم غذایی خود جای می‌دهد.

برای داشتن رژیم غذایی سالم در صبحانه از جو دوسر، توت‌های تازه، هل و زنجبیل استفاده کنید.

صبحانه
او صبح‌ها دانه‌های کامل میل می‌کند تا انرژی لازم برای طول روز را تأمین کند. جو دوسر، توت‌های تازه، هل و زنجبیل از مواد غذایی مورد علاقه‌ی او برای صبحانه هستند.

نهار
او تقریبا همیشه غذاهای مانده از شام را برای نهار میل می‌کند. غذاهای باقی مانده از شب قبل متعهد ماندن به تغذیه سالم را برای او آسان‌تر می‌کنند. اگر غذایی از شام باقی نمانده باشد تخم مرغ زده شده با سفیده اضافی و دارچین و مافین انگلیسی همراه میوه تازه میل می‌کند. اگر تخم مرغ نباشد کره‌ی بادام زمینی روی مافین می‌زند و با میوه‌ی تازه میل می‌کند.

شام
این متخصص تغذیه در شب‌های معمولی غذای خانگی با مقدار زیادی سبزیجات و اگر غلات هم باشد برنج قهوه‌ای با کانولا میل می‌کند.اگر وقت زیادی نداشته باشد سس گوجه همراه با پاستا و سالاد آماده می‌کند. این کار فقط به 15 دقیقه زمان نیاز دارد و از سفارش دادن غذا و رسیدن آن کمتر طول می‌کشد.

جایزه‌ها
آنسل طرفدار قهوه است. او روزی دو فنجان قهوه می نوشد؛ یکی صبح و یکی بعد از ظهر.
منبع : Medicaldaily