طرفداران جراحی زیبایی بینی در سراسر دنیا هر روز بیشتر می‌شوند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد یکی از دلایل افزایش محبوبیت و درخواست جراحی زیبایی بینی، به‌خاطر سلفی گرفتن است. سلفی به عکسی گفته می‌شود که افراد با استفاده از موبایل هوشمند از خودشان می‌گیرند. این عکس‌ها سپس در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام منتشر می‌شوند. 

وقتی افراد از خودشان سلفی می‌گیرند، معمولا چند دقیقه‌ای قبل از منتشر کردنش در شبکه‌های اجتماعی آن را بررسی می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند در عکس بهترین و زیبا‌ترین حالت ممکن هستند. هر چه افراد بیشتر از خود سلفی بگیرند، بیشتر به این فکر می‌کنند که از بینی‌شان راضی نیستند. وقتی افراد متوجه می‌شوند از یکی از اعضای صورت‌شان راضی نیستند، با گذر زمان این مشکل بزرگ‌تر می‌شود. از آن‌جایی که سلفی این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است، هر بار فردی که بینی‌اش را دوست ندارد از خود یک سلفی می‌گیرد، تمام چیزی که می‌بیند یک بینی زشت است که عکس را خراب کرده است. این مسئله است که ممکن است باعث شود افراد سراغ جراحی زیبایی بینی بروند. 

در واقع، آکادمی جراحی زیبایی آمریکا اخیرا در همکاری با تعدادی از جراحان پلاستیک معتبر آمریکا مطالعاتی را انجام داد و در طی آن مشخص شد، از هر سه جراح پلاستیک یک نفر عقیده دارد تعداد مراجعین خواستار جراحی زیبایی بینی افزایش داشته است و دلیل خیلی از این افراد برای جراحی زیبایی بینی، این است که می‌خواهند در سلفی‌ها و عکس‌های پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی بهتر به‌نظر برسند. این بیشتر جوانان هستند که نگران عکس‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان‌اند. 58٪ از جراحان پلاستیکی که در این مطالعه شرکت داشتند گزارش دادند، تعداد افراد زیر 30 سال خواستار جراحی زیبایی بینی افزایش داشته است. 


چرا سلفی برای جوانان اهمیت دارد

این روزها سلفی گرفتن به روشی برای ساختن هویت تبدیل شده و به همین دلیل برای جوانان اهمیت زیادی پیدا کرده است. افراد با گرفتن ژست‌های مختلف و گرفتن عکس با دوستان و آشنایان، به دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند کی هستند، کجا هستند، چه کار می‌کنند و به چه چیزهایی علاقه دارند. امروزه سلفی نگرفتن به معنی جدا کردن خود از دنیای شبکه‌های اجتماعی است. 

مردم دوست ندارند منزوی به‌نظر بیایند، برعکس دوست دارند با ظاهرشان و جاهایی که می‌روند و کسانی که با آن‌ها معاشرت می‌کنند، به دیگران پز بدهند. حالا که جراحی زیبایی بینی نسبت به گذشته ساده‌تر شده است، افراد بیشتری سراغ آن می‌روند تا در سلفی‌های خود زیباتر و به استاندارد زیبایی شبکه‌های اجتماعی نزدیک‌تر  باشند. 


منبع : Rhinoplastyny