اگر تا به حال پیش متخصص طب سوزنی نرفته‌اید، حتما فکر می‌کنید کارشان سوزن زدن به مردم برای درمان کمر درد است. اما در واقع کار آن‌ها خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌ها است و در خصوص مسائل زیادی می‌توانند به افراد کمک کنند. اول متخصص طب سوزنی سعی می‌کند از روی علائم، دلایل بیماری یا مشکل مراجع را تشخیص دهد. به گفته‌ی یک متخصص طب سوزنی، این فرایند از لحظه‌ای که فرد برای گرفتن وقت با مطب تماس می‌گیرد آغاز می‌شود. پس از این‌که فرد به مطب مراجعه می‌کند، متخصص طب سوزنی به طرز صبحت کردن، راه رفتن، نشستن، رنگ پوست صورت، بوی بدن و بافت موی او توجه می‌کند. سپس معاینه با گرفتن نبض، بررسی کردن ناخن‌های دست و زبان ادامه پیدا می‌کند. تمام علائم نشان دهنده‌ی دلایل ریشه‌ای مشکلات بیمار است. اگر شما هم طب سوزنی را روشی ساده می‌دانید، به خواندن ادامه دهید تا از نکاتی که متخصص طب سوزنی می‌تواند فقط به نگاه کردن به زبان‌تان بگوید، آشنا شوید. 


اضطراب

جمع شدن گوشه‌های زبان می‌تواند یکی از نشانه‌های اضطراب باشد. مخصوصا اگر اضطراب روی دستگاه هاضمه‌ی آن‌ها نیز تاثیر بگذارد. جمع شدن گوشه‌های زبان می‌توان برای کسانی که در دوران قاعدگی دچار مشکلات دستگاه هاضمه می‌شوند نیز رخ دهد. 


گرفتگی گردن

اگر در ناحیه گردن یا شانه‌ی راست گرفتگی وجود داشته باشد، زبان به سمت چپ منحرف می‌شود. این نشانه ممکن است به‌خاطر گرفتگی کمر هم باشد. 


دیشب درست نخوابیده‌اید

قرمز بودن نوک زبان می‌تواند نشانه‌ی این باشد که شب گذشته درست نخوابیده‌اید. اختلال در خواب ممکن است ناشی از رویا دیدن، بی‌خوابی، خستگی بیش از حد یا داغ شدن بدن باشد. این اتفاقات برای خانم در دوران قاعدگی زیاد رخ می‌دهد. 


مشکلات معده

وجود یک لایه سفید روی زبان نشانه‌ی خوبی است. این نشان می‌دهد که بدن غذا را جذب و از مواد مغذی آن استفاده می‌کند. اگر این لایه تکه تکه یا در یک ناحیه متمرکز باشد، سوالاتی برای متخصص طب سوزنی ایجاد می‌کند. برای مثال اگر در ته زبان متمرکز باشد، متخصص طب سوزنی در خصوص عملکرد دستگاه هاضمه، این‌که هر روز شکم‌تان کار می‌کند، مدفوع‌تان شل است یا سفت یا این‌که کامل دفع می‌شود یا نه از شما سوال می‌پرسد. 


منبع : Prevention