اکثر خانم‌ها می‌دانند که در دوران بارداری باید از رنگ‌ کردن مو و روی شکم خوابیدن و مواردی دیگر خودداری کنند. اما در خصوص جراحی پلاستیک مخصوصا جراحی زیبایی بینی، شفاف‌سازی لازم انجام نشده است. شاید فکر کنید عمل جراحی که قرار است روی بینی انجام شود، هیچ ربطی به جنین ندارد درست است؟ خیر. بهتر است بدانید جراحی زیبایی بینی بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید روی جنین تاثیر می‌گذارد. با مجله ایرانگان همراه باشید تا با تاثیرات جراحی زیبایی بینی روی جنین آشنا شوید.


جراحی زیبایی بینی در دوران بارداری

گاهی اوقات، نمی‌توان بعضی چیزها را برنامه‌ریزی کرد. خانم‌هایی که برای جراحی زیبایی بینی وقت می‌گیرند و ناگهان متوجه می‌شوند که باردار شده‌اند، با مشکلی بزرگی مواجه می‌شوند. هر نوع عمل جراحی در دوران بارداری ممنوع است، از جمله جراحی زیبایی بینی. با این‌که کاری که روی بینی انجام می‌شود ربطی به رحم ندارد، بیهوشی و داروهای دیگر به جنین آسیب می‌رسانند.

اگر به‌خاطر انحراف بینی در تنفس مشکل دارید، جراحی زیبایی بینی هدف مهم‌تری پیدا می‌کند. اگر سلامت شما با ناتوانی در تنفس به خطر افتاده است، جراحی زیبایی بینی در دوران بارداری هم ضروری می‌شود. البته، احتمال این‌که چنین اتفاقی رخ دهد بسیار پایین است و اگر چنین مشکلی دارید، باید توسط پزشکان مربوط معاینه شوید.


برای بسیاری از خانم‌ها، دانستن زمان مناسب پس از جراحی زیبایی بینی برای باردار شدن اهمیت زیادی دارد.

بارداری پس از جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی کار یک روزه نیست، بلکه یک فرایند تدریجی است که شامل برنامه‌ریزی، آماده شدن برای جراحی و دوران نقاهت پس از جراحی می‌شود. برای بسیاری از خانم‌ها، دانستن زمان مناسب پس از جراحی زیبایی بینی برای باردار شدن اهمیت زیادی دارد. خانم‌های جوانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند، سوالات زیادی در خصوص زمان مناسب برای باردار شدن دارند. بیشتر جراحان پلاستیک عقیده دارند هیچ دلیلی وجود ندارد که در دوران نقاهت پس از جراحی، بارداری را به تعبیق بیاندازید. در حالی که ساختار بینی سرجایش محکم می‌شود، شما هم می‌توانید به مسائل مهم زندگی فکر کنید. البته پس از این‌که دوران نقاهت تمام شد، هیچ دلیلی برای عقب انداختن بارداری وجود ندارد.


تاثیر بارداری روی نتایج جراحی زیبایی بینی

در دوران بارداری بدن دچار تغییرات زیادی می‌شود که شامل ورم کردن بینی و حتی ضخیم شدن دیواره‌های بینی می‌شود. بعضی خانم‌ها هم با افزایش تولید مخاط بینی و گرفتگی بینی مواجه می‌شوند. تمام این تغییرات می‌توانند برای بینی مشکلاتی ایجاد کنند. البته نگران نباشید چون تغییراتی که با جراحی زیبایی بینی روی ساختار آن ایجاد شده، تحت تاثیر تغییرات دوران بارداری قرار نمی‌گیرند. درست است که در دوران بارداری بینی ورم می‌کند و بزرگ می‌شود، اما این حالت پس از وضع حمل از بین می‌رود.


منبع : Drbustillo