جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین انواع اعمال جراحی است و می‌تواند، چهره‌ی افراد و احساسی که نسبت به خودشان دارند را برای همیشه تغییر دهد. این جراحی معمولا یک بار روی افراد انجام می‌شود اما بعضی بیماران، مجبور می‌شوند برای بار دوم و سوم نیز جراحی زیبایی بینی انجام دهند. بیایید با هم دلایل اصلی این نوع جراحی پلاستیک را بررسی کنیم. 


مشکلات تنفسی

جراحی پلاستیک بینی می‌تواند کاملا اهداف زیبایی داشته باشد، یا این‌که بعضی مشکلات تنفسی را نیز حل کند. برای مثال اگر جراحی زیبایی بینی درست انجام نشود، به مشکلات تنفسی منجر خواهد شد و برای رفع این مشکلات، باز هم به عمل جراحی نیاز است. این مشکلات ممکن است به‌خاطر تغییر ساختار بینی و مسدود شدن مسیر تنفس ایجاد شوند. افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند، از بینی سخت نفس می‌کشند یا همیشه در خواب خر و پف می‌کنند. 


عریض بودن یا باریک بودن بینی

جراحی زیبایی بینی کاربردهای زیادی دارد و دو کاربرد اصلی آن، باریک کردن یا عریض کردن بینی است. اگر پس از جراحی بیمار حس کند بینی‌ا‌ش زیادی باریک یا عریض شده است، باید دوباره جراحی زیبایی بینی انجام دهد. 


عدم رضایت از چهره

خیلی از افراد به‌خاطر این‌که از ظاهر و چهره‌ی‌شان راضی نیستند، سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند و از این طریق می‌خواهند به اعتماد به نفس و رضایت از خود برسند. البته اگر نتیجه‌ی جراحی زیبایی بینی رضایت‌بخش نباشد، مجبور می‌شوند جراحی‌های ترمیمی انجام دهند و جراحی زیبایی بینی، در همه‌ی موارد به رضایت فرد از چهره‌ی خود منجر نمی‌شود. 


اگر جراحی به خوبی انجام نشود، در نتیجه‌ی آن چهره‌ی بیمار بدتر می‌شود و این ممکن است به بحران‌های روانی و عاطفی منجر شود.

جراحی زیبایی بینی ناموفق

جراحی زیبایی بینی مثل هر نوع جراحی دیگر خطرات خود را دارد و این‌که افراد از خطرات جراحی زیبایی بینی آگاه باشند، بسیار مهم است. اگر جراحی به خوبی انجام نشود، در نتیجه‌ی آن چهره‌ی بیمار بدتر می‌شود و این ممکن است به بحران‌های روانی و عاطفی منجر شود. البته جراحی‌های ترمیمی که به دست جراحان پلاستیک خبره انجام می‌شوند، تاثیرات منفی جراحی قبلی را تا حد زیادی از بین می‌برند و بینی دلخواه فرد را به او می‌دهند. بهتر است نکاتی که قبل از جراحی زیبایی بینی باید بدانید را خوب بررسی کنید تا دچار مشکلات این چنینی نشوید. 


بهتر کردن نتیجه‌ جراحی زیبایی بینی

معمولا افراد قبل از جراحی زیبایی بینی، تصویری از بینی‌ مورد علاقه‌ی‌شان در ذهن دارند. پس از جراحی و اتمام دوران نقاهت، اکثر بیماران از نتیجه‌ی جراحی راضی خواهند بود. اما بعضی بیماران می‌خواهند بینی‌شان را باز هم اصلاح کنند تا به شکل مورد نظرشان در بیاید. این اصلاحات ممکن است شامل کوچک کردن سوراخ‌های بینی یا بلند کردن نوک آن باشند و با جراحی‌های ترمیمی، این اصلاحات ممکن می‌شوند. جراحی زیبایی بینی ترمیمی پیچیدگی بیشتری دارد و ممکن است زمان زیادی طول بکشد. از آن‌جایی که بافت و ساختار بینی در اثر جراحی‌های پیشین شکننده و آسیب‌پذیر شده است، جراحی ترمیمی حتما باید توسط جراحی خبره انجام شود.