آیا شما هم دوست دارید بیشتر به سالن زیبایی بروید اما مشکل بودجه دارید؟ اگر بتوانید مدل مو یا رنگ موی خود را عوض کنید، تغییر زیادی در ظاهرتان ایجاد خواهد شد. با رعایت این نکات می‌توانید پول کمتری در سالن زیبایی خرج کرده و بیشتر به سالن زیبایی مراجعه کنید.

پیشنهاد استفاده از نرم ‌کننده ‌ها را رد کنید
یکی از راه‌های صرفه جویی در مخارج سالن زیبایی این است که مودبانه پیشنهاد آرایشگر برای استفاده از مواد نرم کننده را رد کنید. شاید به نظر مهم باشد اما خودتان هم می توانید در خانه مقداری روغن نارگیل به موهای‌تان بزنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. این نرم کننده‌ی خانگی تاثیر بیشتری دارد و نتیجه‌ی آن بسیار بهتر است.

در مورد هزینه ی سشوار سوال کنید
در بعضی سالن‌های زیبایی آرایشگران بدون اینکه از شما بپرسند موهای‌تان را سشوار می‌کشند و سپس برای این کار از شما پول می‌گیرند. این کار درستی نیست و هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد. پس حواس‌تان باشد بپرسید برای چه خدماتی قرار است پول بدهید. اگر نمی‌خواهید پول اضافی بدهید می‌توانید سشوار آخر کار را رد کنید.

هنگام مراجعه به سالن زیبایی درمورد خدمات و هزینه‌هایی مثل سشوار بعد از کوتاهی سوال بپرسید.

به آموزشگاه‌های آرایشگری مراجعه کنید
اگر روی تجربه‌ی آرایشگر خود حساسیت ندارید مراجعه به آموزشگاه‌های آرایشگری و استفاده از خدمات یک کارآموز آرایشگری همیشه فکر خوبی است. به این شکل می‌توانید با قیمتی بسیار پایین موهای خود را اصلاح و یا از خدمات دیگر استفاده کنید. انجام این کار هزینه‌های شما را به شدت کاهش می‌دهد و احتمال اینکه کارآموزان موهای شما را خراب کنند بسیار پایین است. البته در صورت بروز مشکل، آن‌ها برای جبران اشتباه خود تمام تلاش‌شان را خواهند کرد.

بپرسید مرتب کردن چتری مجانی است یا خیر
خیلی‌ها این موضوع را می‌دانند که در بسیاری از سالن‌های زیبایی اگر اصلاح موی‌تان را نیز همان‌جا انجام داده باشید آرایشگر با کمال میل و به صورت رایگان چتری‌های شما را مرتب می‌کند. فقط باید حواس‌تان باشد بعد از اینکه اصلاح موهای تان تمام شد این را از آرایشگر خود سوال کنید.

چتری‌های‌تان را خودتان مرتب کنید
ممکن است کار خطرناکی باشد اما اگر می‌خواهید پول کمتری در سالن زیبایی خرج کنید همیشه می‌توانید چتری‌های خود را با کمک دوست‌تان یا حتی بهره گرفتن از یک ویدئوی اینترنتی مرتب کنید. در یوتیوب هزاران ویدئو وجود دارد که روش‌های مختلفی برای مرتب کردن چتری‌ جلوی سر ارائه می‌دهند. اما حواس‌تان باشد هنگام استفاده از قیچی احتیاط کنید. نباید کاری کنید که مجبور شوید برای درست کردن خرابکاری‌تان به سالن زیبایی مراجعه کنید.

قبل از مراجعه به سالن زیبایی در مورد هزینه‌ها و سوابق کار آرایشگر بپرسید.

مدلی برای موهای خود انتخاب کنید که به رسیدگی کمی نیاز داشته باشد
جنس موهای خود را در نظر بگیرید و مدل مویی انتخاب کنید که تا دفعه‌ی بعدی که به سالن زیبایی می‌روید رسیدگی زیادی نیاز نداشته باشد. هرچه مدل موی شما رسیدگی کمتری بخواهد کمتر به سالن زیبایی می‌روید و به این ترتیب در دراز مدت در هزینه‌های سالن زیبایی خود صرفه جویی خواهید کرد.

خود را به دست آرایشگرهای تازه‌کار بسپارید
معمولا آرایشگرهای تازه کار هزینه‌ی کمتری دریافت می‌کنند؛ و این فقط به خاطر کم تجربه بودن‌شان است و نه به خاطر اینکه توانایی‌ کمتری دارند. اگر می‌خواهید در هزینه‌های سالن زیبایی خود صرفه جویی کنید درخواست کنید یک آرایشگر تازه‌کار کارهای‌تان را انجام دهد. به این شکل می‌توانید با نصف قیمت مدل موی مورد نظر خود را داشته باشید. با این حال اگر می خواهید تغییر زیادی در موهای خود ایجاد کنید بهتر است این کار را به دست یک آرایشگر با تجربه بسپارید.
منبع : Allwomenstalk