طبق آمار سالانه‌ی انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، جراحی زیبایی بینی دومین جراحی پلاستیک پرطرفدار در آمریکا می‌باشد. در سال 2014، تعداد 217.124 نفر در آمریکا جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند که 54.680 نفر آن‌ها مرد بوده‌اند. یکی از دلایل رواج جراحی زیبایی بینی، حل کردن مشکلات تنفسی است که در کنار آن، ظاهر بینی هم بهتر می‌شود. یک جراحی زیبایی بینی خوب، ظاهر بیمار را بهبود می‌بخشد و به او، سودهایی دیگری هم می‌رساند. به همین دلیل، جراحی زیبایی بینی برای آقایان، تا حدی با جراحی زیبایی بینی خانم‌ها متفاوت است. 


تفاوت در آناتومی

معمولا بینی آقایان بزرگ‌تر است و عرض بیشتری دارد. هم‌چنین پوست بینی آقایان ضخیم‌تر است که در فرایند ترمیم پس از جراحی زیبایی بینی، تاثیر زیادی دارد. بینی خانم‌ها در مقایسه با بینی آقایان ظریف‌تر است. اکثر خانوم‌ها علاقه دارند کمی عقب‌تر از نوک بینی‌شان، یک خمیدگی ظریف وجود داشته باشد، اما این خصوصیت مورد علاقه‌ی آقایان نیست. هم‌چنین بینی خانم‌ها معمولا از بینی آقایان کوتاه‌تر است. 


تفاوت در سلیقه

تفاوت بزرگ دیگر، ناشی از تفاوت در سلیقه و نتیجه‌ی دلخواه خانم‌ها و آقایان است. اکثر آقایان بینی مردانه و تراشیده می‌خواهند. برای آقایان، زاویه بین نوک بینی و لب‌ها، 90 و 95 درجه خواهد بود. از طرف دیگر خانم‌ها، بینی ظریفی می‌خواهند که به سمت بالا متمایل باشد. نوک بینی بعضی خانم‌ها، مخصوصا خانم‌هایی که قد کوتاه‌تری دارند، می‌تواند بیشتر هم به سمت بالا متمایل باشد. البته، امروزه بینی ایده‌آل خانم‌ها که از جراحی زیبایی بینی انتظار دارند، بلند‌تر و صاف‌تر از گذشته است. 

بین زیبایی و زیاده‌روی، مرز باریکی وجود دارد. کسانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی دارند، باید نتایج دلخواه خود را با جزئیات برای جراح پلاستیک شرح دهند. استفاده از عکس یا نرم‌افزار‌های مخصوص می‌تواند به شفاف کردن خواسته‌های بیمار کمک کند.